Как бързо да се успокоите, когато нервите ви са на предела

64
Как бързо да се успокоите, когато нервите ви са на предела

Трябва да знаете, че методът с дистанцирането не работи винаги при малки деца. Тогава какво?

Няколко са начините да овладеете раздразнението и избухването, когато нервите ви са поставени на изпитание.

Капризите на детето, конфликти с близки, проблеми в работата – животът ни не е никак лек. Много са поводите за гняв, вълнения, тревога, раздразнение и т.н. От време на време е нормално да изпитвате негативни емоции. Когато обаче те се трупат и са ежедневно явление, важна е не да ги унищожавате или потискате, а да вземете контрола над тях.

Дистанцирайте се от обекта, който ви дразни
Отдалечете се от него, заемете се с друго занимание, върнете към него след неголяма почивка. Ако разговорът отново се нажежи, за минута излезте отново от стаята. За целта си измислете предлог. Ако нямате възможност да напуснете помещението, извърнете поглед встрани. Погледнете през прозореца или към часовника.

Трябва да знаете, че методът с дистанцирането не работи винаги при малки деца. Ако разгневената майка излезе от стаята заради поведението на детето, последното може да реши, че тя го изоставя.

Насочете вниманието си към своето тяло
В момент на емоционална буря да успокоите „ума си“ не е лесно. Необходимо е да действате посредством тялото си. Например, пробвайте да дишате дълбоко, направете активно издишване и мислено изведете злостта от себе си. Може да използвате ръцете си, за да насочите навън негативната енергия.

Нащипете се

Когато сте завладени от силни емоции, губите нормално усещане на тялото си. Постарайте се да почувствате всяка една част от него. Пощипнете тук там. Ще усетите как започвате да се успокоявате. Понякога помага да събуете обувките си и да почувствате студения под.

Пеперуда
За да се справите със стреса и тревогата, скръстете ръце на гърдите си и ритмично погладете или потупайте рамената си. Синхронните движения хармонизират работата на лявото и дясното полукълбо на мозъка и помагат да се успокоим. Приложете този метод, докато седите или стоите прави. Краката ви не бива да бъдат кръстосани.



Добави коментар