Източници на протеин, когато постим

119
Източници на протеин, когато постим

Направете ги част от ежедневното меню поне до Великден

Хората, които се придържат към Великденския пост, се питат как да заменят животинския протеин. Ако организмът не получава протеини в достатъчно количество, съществува риск за здравето. По време на пост, когато се отказваме от месо, риба и млечни продукти, е важно да познаваме алтернативните източници. Така последствия няма да има.

1/ Бобови култури
Те съдържат малко мазнини, лесно се усвояват и предлагат много протеини. Например нахутът съдържа 19 грама протеини.

2/ Семки
Не се увличайте по тях, тъй като са доста калорични. В същото време са богати и на протеини.

3/ Ядки
Спокойно може да ги ядете. Най-много протеини се съдържат в бадемите и фъстъците. Добавете в менюто си и орехи.



4/ Зърнени култури
В тях няма толкова много протеин, но разнообразяват менюто. Пробвайте булгур, елда, киноа и др.

5/ Плодове и зеленчуци
По време на пост избирайте зеленчуци със зелен цвят. В тях се съдържа повече протеин. Например отдайте предпочитание на зеления грах, броколите, спанака, аспержите. От плодовете – авокадо, нар, банан.






Добави коментар