Храните, които ще укрепнат имунитета на детето

93
Храните, които ще укрепнат имунитета на детето

Всяко хранене трябва да засища и да се състои от храни, които съдържат витамини A, C, D и E, богати на фибри, глюкоза, калций, желязо и други полезни вещества

Кои храни да включите в менюто на детето през студените месеци на годината, за да укрепне неговото здраве и да се подсили имунната система?

Времето на изобилието от витамини под формата на горски плодове, плодове и зеленчуци, слънце и подвижни игри на свеж въздух е към края си. Есента дава нов тон на действие. Студените месеци поставят на дневен ред по-силно умствено натоварване, недостатъчно физическа активност и мокро и хладно време, които поставят в риск здравето на цялото семейство. Безусловно има нужда от план за справяне с предизвикателствата.

На първо място е необходимо да помните, че храненето трябва да съответства на необходимите на детето количества протеини, мазнини и въглехидрати, а също така на дневната норма калории. Спазвайте режим на хранене – закуска, междинно хранене, обяд, междинно хранене и вечеря.

Всяко хранене трябва да засища и да се състои от храни, които съдържат витамини A, C, D и E, богати на фибри, глюкоза, калций, желязо и други полезни вещества.

Ядки
Фъстъци, орехи, лешници, кашу, шам фъстък – всички ядки са полезни и наситени с огромно количество полезни елементи за укрепване на имунната система, нормализиране на кръвната захар, обмяната на веществата и работата на нервната система.

Мед
Този сладък продукт е източник на сложни въглехидрати, които дават енергия на организма. Притежава имуностимулиращ, противовъзпалителен и антистресов ефект. Повишава нивото на хемоглобина, подобрява храносмилането и оказва общоукрепващо действие.

Нар
Шампион по съдържание на калций, калий, фосфор, магнезий, желязо. Благодарение на това нарът укрепва имунната система, повишава съпротивлението на простуди, помага в борбата с вирусите и подобрява психоемоционалното състояние.

Ябълки
Ябълките са най-простото и достъпно като цена средство за насищане на организма с витамини и микроелементи.

Касис
Вкусен горски плод, източник на витамини Е, К, В и PP. Съдържа още желязо, цинк, калий и натрий. Препоръчваме да се пият чай и отвари от касис. Те помагат при слаб имунитет, грип, лечение на болно гърло и кашлица.

Този плод е полезен за очите, нормализира работата на сърдечно-съдовата система, помага да се потуши напрежението и да се елиминира усещането за умора. Защитава от вируси и възпаления.

Елда
Нито една зърнена храна не може да съперничи на елдата по количество полезни вещества. В нея се съдържат много протеини.

Горещи напитки

Различни топли напитки не само ще сгреят тялото в студеното време, но и отлично защитават организма от различни вируси и възпаления. Чай от джинджифил, лимон и мед – великолепен вариант за есенна напитка както за детето, така и за възрастните. Той укрепва имунитета, нормализира обмяната на веществата и кръвното налягане.




Добави коментар