Храни, ускоряващи обмяната на веществата

84
Храни, ускоряващи обмяната на веществата

Поканете ги на масата

Един от начините да подобрите хранителното си меню и да влеете във форма е като съзнателно включите в него продукти, които ускоряват обмяната на веществата. Понякога причината да не сваляте излишните килограми се крие в забавения метаболизъм. Решете проблема с няколко ключови съставки:

Чили
Изследвания показват, че консумацията на пикантна храна ускорява обмяната на веществата с 25%. Този ефект се дължи на капсаицина.

Семена чиа
Тези семена са източник на омега-3 мастни киселини и антиоксиданти, които не само ускоряват обмяната на веществата, но и забавят процеса на остаряване. В идеалния случай консумирайте по 25 грама чиа на ден.

Пълнозърнести
Балансирано хранене без пълнозърнести продукти не е възможно. В тях се съдържат хранителни вещества и сложни въглехидрати, които ускоряват обмяната на веществата по пътя на стабилизиране на нивото на инсулина.

Броколи
Броколите са важен източник на калций, който ускорява метаболизма. Освен това е богат извор на витамини С, К и А. Порция броколи осигурява на организма фолиева киселина и фибри, а също така антиоксиданти.

Ябълки
Този плод съдържа много фибри и пектин, които спомагат за регулиране на нивото на кръвната захар, извеждат токсините от организма и активизират обмяната на веществата.

Джинджифил
Отдавна е известно, че джинджифилът помага, когато искаме да отслабваме. Ускорява обмяната на веществата и засища апетита.

Яйца
Богати са на протеини – хранителни вещества, които ускоряват обмяната на веществата и зареждат с енергия повече, отколкото мазнините и въглехидратите.

Леща
Тя е богата на протеини и фибри, помага за предотвратяване на сърдечни болести и инсулт. Освен това ускорява обмяната на веществата и поддържа баланса на полезните бактерии в червата.

Тъмнозелени зеленчуци
Те са източник на желязо, което помага за ускоряване на обмяната на веществата. За целта има нужда да бъде съчетан с храни, богати на витамин С.


Добави коментар