Храни, които стимулират менталното здраве след 40-годишна възраст

760
Храни, които стимулират менталното здраве след 40-годишна възраст

Колкото повече остаряваме, толкова повече започваме да се притеснявате за заболявания, свързани с възрастта

Колкото повече остаряваме, толкова повече започваме да се притеснявате за заболявания, свързани с възрастта. Болестта на Алцхаймер и други форми на деменция засягат милиони хора, а понякога това може да се случи още в началото на 40-те години.

Оказва се, че диета може да подобри психичното здраве и да забави когнитивния спад. Лекарите съветват да започнем промените още в по – ранна възраст, за да се радваме след време на остър ум и ментално здраве.

Тъмен шоколад

Ако обичате големи количества шоколад, за да предотвратите емоционален стрес, има защо. По химичен път шоколадът наистина има силата да подобрява настроението ви, благодарение на ендорфините. Но това не е всичко - особено за тъмния шоколад. Неговите антиоксидантни свойства могат да намалят оксидативния стрес, който често води до понижаване на когнитивността. Яжте малко количество всеки ден, за да запазите паметта си силна.

Кафяв ориз

Дали зърнени храни като хляб и ориз наистина са толкова лоши за нас, както всеки казва? Не, ако ядете цели зърна, които са по-питателни от сортовете, които обикновено намерите в зърнени закуски и бели хлябове. Тези зърна са полезни за храносмилането и профилактиката на заболяванията, дори и за мозъка ви.

Хората, които ядат цели зърна, са по-здрави, а кафяв ориз може дори да ви помогне да се радвате на дълголетие.

Грозде

Вашата майка не случайно ви напомняше да ядете плодове и зеленчуци, за да станете здрави. Не нарушавайте този навик само защото сте по-възрастни. Плодовете, особено тези, които се консумират с кожата, осигуряват фибри и други витамини и минерали, които са от съществено значение за здравословното остаряване.

Гроздето може да подобри и предотврати редица хронични състояния, като сърдечни заболявания и диабет тип 2. Подобно на други плодове, техните антиоксидантни свойства могат да повишат настроението ви и да намалят риска от деменция.

Сладки картофи

Сладките картофи осигуряват разнообразие от витамини и минерали и имат противовъзпалителни ползи. Яденето на големи количества картофи няма да предотврати или излекува най-смъртоносните болести в света, но те могат да помогнат за предотвратяване на симптомите на остаряване.

Някои изследователи смятат, че възпалението и деменцията могат да имат важна връзка. Намаляването на възпалението като цяло може да намали риска от редица заболявания и да поддържа здрав мозъка.

Спанак

Добавянето на малко спанак към вашата диета може да бъде едно от най-добрите неща, за да защитите мозъка си. Ако имате високо кръвно налягане, високото съдържание на калий в растението може действително да ви спаси от деменция.

Смесени ядки

Хората често отбягват ядките, защото са висококалорични храни и имат високо съдържание на мазнини. Въпреки това, не трябва да ги избягвате напълно, ако искате да защитите мозъка си. Ядки, с високо съдържание на омега-3 мастни киселини като орехи и кашу, намаляват риска от развитие на депресия.

Риба тон

Омега-3 мастни киселини, които също присъстват в значителни количества в рибата тон и други риби, също могат да забавят когнитивния спад, когато остареете. Колкото по-остър е умът ви, толкова по-малко вероятно е да се поддадете на определени болести.

В допълнение към многото омега-3 мастни киселини, тонът се оказва отличен източник на постни протеини. Протеинът е основен компонент на здравословното остаряване, особено за онези, които тренират.



Добави коментар