Хранене през втория триместър на бременността

2605
Хранене през втория триместър на бременността

Плодът навлиза във активен период на растеж

С навлизането във втория триместър е положена основата на органите и системите на плода, започва активният растеж и развитието му.

Основен строителен материал е протеинът. Това означава, че 50% от общото количество постъпващи в организма на майката протеини следва да бъдат от животински произход. Останалата половина е добре да идва от протеини с растителен произход – фасул, грах и т.н.

Ежедневно бременната жена трябва да приема не по-малко от 100 грама месо и риба, мляко и млечни продукти, сирене, извара и яйца.

Влизайки в 5-ия месец съкратете количеството на приеманата захар и бързи въглехидрати – бонбони, сокове, хлебчета и т.н.

Отдавайте предпочитание на бавните въглехидрати – плодове, зеленчуци, пълнозърнест хляб и т.н.

През втората половина на бременността е желателно да приемате 400-500 грама въглехидрати на ден. При дефицит на сложни въглехидрати в организма в качеството на енергийно „гориво“ започват да се изразходват протеини, а това понижава съпротивляемостта на организма. Като резултат се влошава развитието на плода.

Оптимален източник на сложни въглехидрати са зърнените храни. Яжте всевъзможни каши. Те зареждат организма с енергия и стимулират оптималната работа на червата.



През втората половина на бременността обичайно се наблюдават проблеми, свързани с изхождането. Става дума за запека. Вината за него е на прогестерона, който отпуска гладките мускули и прави червата „лениви“.

Първото правило в борбата със запека е да се приемат достатъчно течности. Освен това е желателно да консумирате продукти, богати на фибри – плодове и зеленчуци.

Не забравяйте редовно да слагате на трапезата киселомлечни продукти, обогатени с живи бактерии.

Мазнините на свой ред са необходими за развитието на плода. Не ги изключвайте в никакъв случай от менюто си. Те са основен източник на енергия за организма.

Потребността от вода остава неизменна до средата на втория триместър. След това е препоръчително да понижите количеството на водата до 1,5 литра ежедневно.



Добави коментар