Гимнастика за бременни – има ли смисъл?

124
Гимнастика за бременни – има ли смисъл?

Лекари смятат, че бременните жени не бива да се отказват от физическите натоварвания

Не следвайте сляпо препоръки от рода на – ако сте тренирали преди бременността, продължете, ако не сте – няма смисъл да започвате. Зрънце здрав разум в тези думи има – през първия триместър на бременността организмът привиква към износването на плода и започва да формира неговия скелет и вътрешни органи. Допълнителното натоварване ускорява кръвообращението и напряга мускулите. Повишава се вероятността от помятане. През втория и третия триместър можете без тревога да започнете да тренирате умерено.

Ползи от редовната гимнастика през бременността

1/ Увеличаване на обема на белите дробове
Редовното трениране увеличава обема на белите дробове и изравнява дишането. Достатъчно е на прекарвате навън 1-2 часа на ден, за да подготвите дихателната система към натоварването по време на раждането.  

2/ Разтягане на мускулите на корема
Бременните жени често се оплакват на лекарите от спазми в долната част на корема. Те провокират напрягане на мускулите, които поддържат увеличените вътрешни органи и самия плод. За да не изпитвате дискомфорт, необходимо е да правите гимнастика. Пробвайте със специализирана йога или пък друга физическа активност, при която движенията са контролирани от експерт.

3/ Терапевтичен масаж
Някои лекари настояват, че бременните жени не бива да се подлагат на масажи. Чрез упражненията в залата ще поддържате тонизирани долните части на тялото. През бременността в краката се задържат повече течности, вследствие на което се наблюдават отоци и болезнени усещания.

Гарантирайте си добро настроение и бодрост чрез редовна гимнастика!




Добави коментар