Диета за здрави нокти

77
Диета за здрави нокти

Съвети за менюто и две лесни процедури за вкъщи

Една от основните причини за чупенето на ноктите, особено през пролетно-летния период, е небалансираното хранене. За да подсилите организма си като цяло и да се погрижите за красотата на своите ръце и крака, диетолози съветват да коригирате менюто си и да включите в него следните храни:

-    Такива, съдържащи растителни мазнини – магданоз, копър, целина;
-    Съдържащи витамин А и бета каротен – шипка, моркови, тиква, яйца;
-    Лук, чесън, зеле, чушки, цвекло – за подобряване на микроциркулацията на кръвта;
-    Такива, съдържащи желатин – бульони от месо и риба;
-    Млечни продукти за обогатяване на организма с калций, цинк и мед;
-    Ръжени и овесени ядки, фасул, ястия от риба – за елиминиране на дефицита на фосфор;

Как да се грижим за ноктите на ръцете в домашни условия

Освен коригиране на хранително меню, експертите съветват да използваме народни средства у дома. Растителните съставки ще възстановят повредената плочка и ще заздравят кожата около нокътя.

Билкова вана
Необходими са ви лайка, жълт кантарион и корен от репей. Залейте ги с гореща вода и ги оставете настрана за 15 минути. След като отварата се охлади до стайна температура. Прецедете я. Отпуснете ръцете си в нея за 30 минути. Прилагайте тази козметична процедура 1-2 пъти на седмица.

Млечна вана
С нейна помощ ще попълните дефицита на калций в ноктите. Процедурата е простичка: използвайте пълномаслено мляко. Затоплете го до стайна температура. Отпуснете ръце в него за половин час. Може да повтаряте тази процедура всеки ден в продължение на седмица.




Добави коментар