Детето има кошмари. Какво да направите?

55
Детето има кошмари. Какво да направите?

Няколко стъпки ще прекъснат серията от будни нощи

Детето често вика в съня си, призовава майка си или баща си, събужда се, плувнало в пот, и се страхува да заспива само? За съжаление, тази ситуация е позната на доста родители.

По данни от психологически изследвания, всяко трето дете на възраст от 3 до 7 години е имало нощни кошмари. Какво може да бъде причина за честите лоши сънища при децата? Отговорът на този въпрос е много неща. Както от физиологичен, така и от психологически характер. Причината за нощните кошмари винаги търсете в ежедневието на детето.

Как да предотвратите нощните страхове и лоши сънища?

1/ Ограничете агресивното въздействие на околната среда върху психиката на детето. На първо място създайте спокойна и умиротворява домашна атмосфера (не правете скандали пред детето, не съобщавайте шокиращи новини или събития за него). Ограничете и времето, което прекарва пред екрана, с компютърна игра в ръка и т.н. Разрешете да се използват устройства само през светлата част на деня и във ваше присъствие.

Съгласно изследвания на американски учени, повечето деца, които се оплакват от нощни кошмари, активно играят на различни компютърни игри, които често дори не са предназначени за възрастта им.

2/ Създайте конкретен дневен и нощен режим. За децата на възраст 4-5 години е необходимо сънят да продължава 12 часа. 10-11 часа през нощта и един час през деня. От 6 до 10 години децата имат нужда от 9-10 часа сън на денонощие.

3/ Старайте се да контролирате игрите и активността на детето през вечерните часове. То не бива да ляга превъзбуден.о. Отлични варианти преди сън са четене на книга, гледане на позитивно филмче в семейна обстановка, настолна игра и т.н.

4/ Не давайте на детето тежка за храносмилане храна за вечеря. Също така не е препоръчително да ляга гладно. Вечерята трябва да приключи 2-3 часа преди часа за заспиване.

5/ За да се успокои и отпусне детето преди сън, може да му давате топъл чай – от мента, лайка, невен и др.

6/ Излезте на спокойна разходка на свеж въздух. Умерените физически натоварвания през деня са отлична профилактика срещу тревожни състояния и нощни кошмари. Запишете детето на плуване, карате, футбол или просто правете с него сутрешна гимнастика.



Добави коментар