Десет храни, препоръчвани по време на пандемия

239
Десет храни, препоръчвани по време на пандемия

Британският диетолог Лили Сътър препоръча пред в. „The Independent” 10 "суперхрани", които ще помогнат за укрепването на организма по време на пандемията от коронавирус

Британският диетолог Лили Сътър препоръча пред в. „The Independent” 10 "суперхрани", които ще помогнат за укрепването на организма по време на пандемията от коронавирус.

1. Пълнозърнести храни: черен хляб, кафяв ориз, пълнозърнести макарони и киноа

Те ще помогнат за насищането на тялото с въглехидрати, което ще му даде достатъчно енергия. В същото време специалистът припомни, че мозъкът консумира около 20 процента от енергията на тялото и затова тази категория продукти е много важна.

2. Риба

Според Сътър рибата е богата на омега-3 мазнини, но не трябва да се пържи, за да се запазят полезните й свойства. Диетологът отбеляза, че рибата трябва да се пече или да се готви на пара.

3. Чия и орехи

Тези храни са растителни източници на омега-3 мазнини, които също са изключително полезни за мозъка и имат противовъзпалително действие.



4. Ягоди

Диетологът отбеляза, че ако под ръка няма пресни, могат да се консумират и замразени. Те са богати на флавоноиди - вещества, които имат положителен ефект върху човешкото настроение, а също така съдържат витамин С, който е важен за имунитета.

5. Кисели млека и ферментирали млечни продукти

Сътър припомни, че те помагат на чревната микрофлора, посочва БГНЕС. В същото време киселото зеле също изпълнява подобни функции, но ферментиралите млечни продукти са по-богати на калций и протеини.

6. Яйца

Те съдържат витамин D, който играе важна роля за функционирането на имунната система и мускулно-скелетната система. Те са и един от основните източници на протеин. Сътър напомня, че човек трябва да яде около две яйца на ден.

7. Многоцветни зеленчуци

Според диетолога в храната си трябва да включваме колкото се може повече зеленчуци с различни цветове, тъй като всеки цвят съдържа различни химични елементи, важни за организма ни през зимата.



8. Растителни масла: зехтин и масло от рапица и кокос

Сътър заяви, че тези масла съдържат мононенаситени мазнини, които са полезни за сърцето, както и витамин Е, необходим за кръвоносната система и кожата.

9. Консервирани домати

Диетологът заяви, че консервираните домати са богати на ликопен, който има антиоксидантни свойства. Освен това има повече от един плод в една кутия консервирани домати, отколкото в пакет пресни.

10. Вода и богати на вода зеленчуци, като краставици

Сътър припомни, че тялото трябва да поддържа необходимият баланс на течности, особено по време на вирусни пандемии.

Добави коментар