Бременна сте? Не подценявайте физическата активност!

80
Бременна сте? Не подценявайте физическата активност!

Тренирайте редовно и заложете на определени упражнения

По време на бременността организмът на жената се пренастройва и е двойно натоварено. Например, теглото на матката нараства над 20 пъти. Промените в теглото най-вече се отразяват върху опорно-двигателния апарат на жената: мускулите на корема и стъпалата, стъпалата и гръбначния стълб. Поради това е важно да останем активни по време на 9-те месеца.

При слабоподвижен начин на живот бременната жена може да се сблъска с усложнения като склонност към артериална хипотензия и слабост на родовата дейност. Именно поради това е желателно да бъдем физически активни.

Качествената подготовка за раждането трябва да съдържа физическо натоварване с умерена интензивност.

Ползата от физическите упражнения:
-    Намаляват кислородната недостатъчност в организма;
-    Създават благоприятен емоционален фон;
-    Осигуряват нормална реакция на нервната система на провокираната от бременността функционална пренастройка на организма.
-    Подобряват кръвообращението.

Има специални комплекси от упражнения за укрепване и подобряване на еластичните свойства на мускулите, участващи в раждането. Тези упражнения следва да определи вашият лекар, отчитайки здравословното ви състояние и триместъра, в който сте. Дородовата гимнастика помага за психологическата и физическата подготовка на бъдещата майка.

Физическите упражнения и разходките активизират кръвоснабдяването на плацентата, насищат кръвта с кислород, нормализират тонуса и активността на плода, подобряват обменните процеси и осигуряват нормално развитие на плода.

По време на бременността теглото на жената може да се увеличи над нормата. Това може да стане причина за диабет и други нежелани заболявания.

Няколко правила, които да спазвате:
-    Не се преуморявайте. Тренирайте умерено. Упражненията не бива да ви натоварват до степен, в която не може да водите нормален разговор.
-    Ако преди забременяването не сте били спортна натура, не залагайте на изморителни и интензивни тренировки.
-    Задължително съобщете на треньора, че сте бременна.
-    По време на тренировката приемайте вода.
-    Не тренирайте в горещо време.
-    Избягвайте упражнения с висок риск от падания – езда, ски, сноуборд и др.



Добави коментар