Болестта Алцхаймер

249
Болестта Алцхаймер

4 научно одобрени навика, които понижават риска от заболяване

Всеки шести възрастен в света рискува да се заболее от тази болест. За щастие, дори един от навиците, които ще изброим по-долу, съществено понижава риска от развиването й.

През периода 2000 – 2014 г. заболеваемостта от Алцхаймер и случаите с летален характер заради нея са се увеличи почти с 90%, предупреждават експерти. по думитне им днес всеки шести възрастен е в риск. Нека ви запознаем с петте навика, които действително помагат да се намали вероятността от развитие на Алцхаймер.

Спортувайте

Редовните физически натоварвания с умерена интензивност се отразяват положително не само върху нашето тяло, но и върху мозъка. Изследователи от университета в щата Уисконсин са доказали, че редовното спортуване помага за поддържане на здравословно ниво на метаболизма на глюкозата в мозъка. Поради това е важно в зряла възраст да водите активен начин на живот. Как? Поне редовно се разхождайте.

Общувайте

Всяко общуване, в това число и виртуално, с помощта на социалните мрежи, е тренировка за мозъка и поддържа когнитивните способности. Някои изследвания потвърждават, че активните социални контактни и редовното общуване помагат да се понижи рискът от развитие на болестта Алцхаймер със 70%.

Хранете се здравословно

Също толкова важно като тренировките е храненето. Мозъкът се нуждае от меню, в което има плодове, зеленчуци, протеини и сложни въглехидрати. Така не само понижавате риска от диабет, но и защитавате мозъка.

Борба със стреса

Хроничният стрес повишава риска от развитие на Алцхаймер. Това е научно потвърден факт. Най-добрият начин за борба със стреса, който ни прави и спокойни, е медитацията. Тя подобрява паметта и когнитивните функции. Само един 5-минутен сеанс на ден помага за понижаване на стреса и съществено отслабва риска от развитие на болестта Алцхаймер.




Добави коментар