9 храни, важни за детския мозък

256
9 храни, важни за детския мозък

За по-добра памет и оптимално функциониране

Всички полезни вещества децата извличат от храната. Поради това е важно осъзнато да слагаме на трапезата продукти, които помагат за развитието на главния мозък и стимулират функцията му. Учените са установили кои са храните, които правят децата по-паметливи и находчиви.

1/ Мазна морска риба
Става дума за омега-3 мазнини. Най-богати на нея са морските риби, които са мазни – например сьомга. Диетолози смятат, че най-полезната закуска за ученика е сандвич от пълнозърнест хляб с риба или хайвер.

2/ Яйца
Звучи банално, но те са много полезни за детския мозък. Съдържат важен елемент – холин, който подобрява паметта.

3/ Овесени ядки
Овесът се смята за една от най-ценните храни. Съдържа цинк, витамини от група В, витамин Е. Наличието им в организма повишава потенциала на мозъка и стимулира кръвообращението.

4/ Ядки
Съдържат лецитин и мастни киселини – те подобряват работата на мозъка, стимулират паметта и мозъчната активност като цяло. Ядките са богат източник на растителен протеин.

5/ Зеленчуци
Те съдържат аминокиселини, които неутрализират действието на токсините. По този начин се стимулира обмяната на веществата на детето и се подобрява работата на главния мозък.

6/ Млечни храни
Всеки влечен продукт е източник на витамини от група В, ключови за развитието на мозъчната тъкан.



7/ Фасул и леща
Именно тези бобови култури са богати на растителен протеин, цинк, манган и фолиева киселина. Добавяйте ги в супи, използвайте ги като пълнеж за закуски и като гарнитура към месо или риба.

8/ Ленено семе
Още един достъпен източник на омега-3 мастни киселини.

9/ Киви
Уникален плод, който съдържа много витамин С. Доказан източник на антиоксиданти, които защитават мозъка от свободните радикали.




Добави коментар