8 ефективни начини да отслабнете след 40-те години

598
8 ефективни начини да отслабнете след 40-те години

Метаболизмът ни се забавя с около 5% всяко десетилетие след навършване на 40-годишна възраст

Според WebMD, метаболизмът ни се забавя с около 5% всяко десетилетие след навършване на 40-годишна възраст. Това означава, че жените трябва да намалят средно със 100 калории дневния си прием, за да останат във форма. Има обаче и други по-лесни и дори изненадващи начини да изгорите тези калории. Само един пример – намалете отоплението в дома си.

От Bright Side събират 8 ефективни метода, благодарение на които може да запазите форма дори и след 40 – те си години.

1. Правете правилните упражнения

Със забавянето на метаболизма е важно не само да правите ежедневните си 30 минути кардио, но и да включвате 4 до 5 упражнения за издръжливост през седмицата.

Добавете и поне 10 000 стъпки на ден, което допълнително ще активизира метаболизма.

2. Задайте си реалистични цели

Без значение колко привлекателно звучи да отслабнете 10 кг за една седмица "с магическа диета / хапче / колан за отслабване", може би осъзнавате, че това е нереалистично. Освен това, дори и да ви се случи нещо подобно, то по – скоро би донесло повече вреда, отколкото полза за тялото.

Ето защо трябва да се стремите да изгубите по около половин килограм седмично, за да си спестите физически и емоционален стрес, свързан със загубата на твърде много килограми за твърде малко време. Това е постижима цел, която ще ви помогне да изградите навици за здравословен начин на живот (като правилно ядене и упражняване) и да останете във форма в дългосрочен план. Освен това няма да навреди на тялото ви!

3. Взимайте витамини

Нашето тяло има различни нужди в различните периоди от живота ни. За жените над 40 години е важно да включат в диетата си калций, витамин В12, калий, магнезий, витамин D, Омега-3 и пробиотици.

И това не би трябвало дори да е лошо или неприятно нещо, тъй като калий, например, може да се намери в авокадо, сушени кайсии и, разбира се, банани, а всичко това е вкусно. Калцият може да бъде намерен в бадеми и кисело мляко, а необходимата доза витамин D може да вземете с един ден в парка на слънце. Само носете слънцезащитни продукти.

4. Следвайте режим

Яденето редовно, но често, трябва да се превърне във ваш приоритет. Пропускането на хранене обърква метаболизма ви: тялото ви получава сигнал да започне да съхранява калории, вместо да ги гори и така вие не може да отслабнете.

И не забравяйте, че добрата закуска е от решаващо значение, тъй като тя ще дава енергия на тялото ви през целия ден.


5. Не забравяйте да си почивате

"Сънят за красота" не е само добър за кожата ви, но също помага на тялото ви да остане по-здраво и по-слабо! Изследванията доказват, че лишаването от сън кара мозъка да взима лоши решения (ядене на нездравословна храна, прескачане на тренировки), плюс това хормоните на ситостта и глада – лептин и грелин, се объркват, което означава, че можете лесно да преядете, без дори да забележите!

6. Намалете парното

Изненадващо, но е вярно: по-ниските температури ни помагат да изгаряме мазнини дори докато спим, защото тялото ни трябва да "работи по-усилено", за да остане топло. Възрастните имат 2 вида мазнини: лошата бяла и добрата кафява. Кафявата мазнина е отговорна за изгарянето на калории и генерирането на топлина. Когато домовете ни са топли,  нивото на активност на кафявата мазнина намалява.

Учените съветват температурата на дома да се поддържа на 19º. Това може да е наистина страхотен начин да загубите няколко килограма!

7. Пийте достатъчно вода

Ако са склонни към подуване, някои хора правят голяма грешка и намаляват приема на вода. Напротив, пиенето на достатъчно вода ще помогне да се справите с този проблем, както и да увеличите количеството изгорени калории.

Водата също така помага на тялото ви да се детоксика. Чаша вода преди хранене намалява апетита и броя на калориите, които консумирате. Пиенето на студена вода пък ще помогне да изгаряте допълнителни калории, тъй като тялото ще използва енергия, за да я загрее.

8. Проверете хормоните

Ако не успявате да свалите килограми, въпреки всички усилия, които полагате, това означава, че черният дроб се нуждае от детоксикация или трябва да се погрижите за щитовидната жлеза. Може да има и други причини, разбира се, но тези две са най-често срещаните причини.

Обърнете се за помощ към вашия лекар, говорете с него за определен хранителен режим или диета.



Добави коментар