7 навика за здраво сърце

146
7 навика за здраво сърце

Направете ги част от живота си

Сърдечно-съдовите заболявания остават най-разпространената причина за умирането на милиони хора всяка година. Германският кардиолог Хелмут Голке смята, че всеки човек може без медикаменти и лекари да защити своето сърце. За целта трябва да изпълнява 7 профилактични стъпки.

1/ Спрете цигарите – те увеличават съществено риска от сърдечен пристъп и други опасни заболявания.

2/ Не се увличайте по вредния холестерол – той сгъстява кръвта.

3/ Консумирайте фибри  - те не само помагат за оптималната работа на органите на стомашно-чревния тракт, но и понижават нивото на захарта в кръвта. Фибрите са профилактика срещу диабет.

4/ Не забравяйте да пиете витамини, особено през зимата, когато в организма постъпват по-малко полезни вещества.

5/ Следете колко сол има в менюто ви. Ако употребявате много сол, кръвното налягане може да се повиши.

6/ Правете физически упражнения. Кардиологът напомня, че 1,5 часа бързо ходене понижават риска от сърдечни болести с 15%. Ако ходите няколко пъти на седмица, може да отделяте по 30-40 минути на занимание. Така ще намалите риска от заболяване с 40%.

7/ Мерете си кръвното. Чрез проследяването му може своевременно да разпознаете хипертония и да вземете мерки.



Добави коментар