6-те принципа на спортното ходене

110
6-те принципа на спортното ходене

Използвайне пълноценно хубавото време навън

Ходенето помага да се горят калории, да се тонизират мускулите, да се подобри работата на сърцето и да се обогати организмът с кислород. Освен това елиминира негативния ефект от постоянното седене, което е неизбежно по време на работа в офис.

1/ Изправете позицията напред
Една от основните грешки на хората, които се занимават със спортно ходене, е, че накланят тялото си напред. Така се забавя скоростта. Вертикалната поза е максимално ефективна. При нея комфортно се диша с пълни гърди.

2/ Изберете скорост
Пробвайте да ходите със скорост, който ви създава удобство. Нека бъде около 3-3,5 км в час. А сега пробвайте да ускорите – в някои участъци от маршрута пробвайте да ходите два пъти по-бързо.

3/ Фиксирайте пулса
Ако нямате пулсометър, може да се ориентирате по гласа си. Не трябва да е налице задъхване, но не бива да може да пеете.

4/ Правете по-малки крачки
Правенето на по-големи крачки създава заблуда, че се движите по-бързо. Това не е така. Точно обратното. В най-добрия случай – редувайте малки и големи крачки за по 5 минути.

5/ Ходете с товар
Изследвания показват, че раница с тегло около 10% от вашето помага да се изгарят 13% повече калории.

6/ Добавете интервали
Това ще повиши ефективността на ходенето. Например може да ускорите в неголям участък – например от 500 метра, или да изберете 5-минутен отрязък от време, в който да ходите по-бързо. Може да въведете и промяна в позицията – например с вдигнати нагоре ръце.




Добави коментар