5 витамина и елемента, необходими за жените на 40+

67
5 витамина и елемента, необходими за жените на 40+

Пиете ли редовно чай или кафе, ядете ли достатъчно листни зеленчуци?

Ако не правите всяка година анализ на кръвта си, за да проследите съдържанието на витамини и микроелементи, то не е изключено страдате от дефицит на важни вещества.

Необходими хранителни вещества за жените на възраст 40+:

1/ Желязо
Дефицитът на желязо при жените на 40 години се среща често. Обикновено се вълнуваме за нивото на желязото в кръвта, когато сме бременни. След  раждането тази тема я забравяме. Същевременно липсата на желязо ни кара да се чувстваме уморени и вяли.

Основните причини за анемия са прекарани тежки болести, загуба на кръв и небалансирано хранене. Обърнете внимание – в кафето и чая се съдържат дъбилни вещества, които пречат на усвояването на желязото. Затова е важно да ядете редовно черен дроб, говеждо месо, яйца, спанак и броколи. Ако в течения на деня пиете по няколко чаши кафе или чай, вие сте в групата на риска.

2/ Калций
Учени съветват да ядем не по-малко от три млечни продукта на ден. Именно така ще си осигурим нужното количество калций. Основната опасност се изразява в това, че с напредването на годините се повишава рискът от счупвания на костите.

3/ Витамин D
Старайте се да прекарвате по 10-15 минути на ден навън. Използвайте слънчевите лъчи, за да си набавите този ценен витамин. Яжте риба, яйца, черен дроб, сметана, масло.

4/ Магнезий
Този елемент може да си набавите от листните зеленчуци, ядките, минералната вода. Стремете се да ядете редовно зеленчуци.

Когато страдате от дефицит на магнезий, организмът реагира със следните симптоми: появява се чувство на тревога, изпитвате болка в мускулите, страдате от схващания на мускулите през нощта.

Яжте ядки, семки, спанак, сушени плодове.

5/ Витамин С
За жените след 40+ витамин С е важен за кръвообращението, помага на организма да се бори с влиянието на свободните радикали и повишава съпротивителните сили срещу вируси и инфекции.

За да запълните дефицита на витамин С, яжте по 2-3 плода всеки ден. Не забравяйте за киселото зеле, чушките и спанака.




Добави коментар