5 признака, че консумирате прекалено много вредни мазнини

51
5 признака, че консумирате прекалено много вредни мазнини

Мазнините са важни за здравето, но някои от тях не са еднакво полезни

Хората, които сериозно се грижат за хранителното си меню, знаят, че в никакъв случай не бива да се елиминират от менюто продуктите, съдържащи мазнини. Здравословните мононенаситени мазнини, на които са богати растителните мазнини, рибата, ядките и други продукти, са жизнено необходими за човешкия организъм.

Има разновидност мазнини, които напълно трябва да премахнем от менюто си – не само заради красивата фигура, но и заради здравето.

Съгласно скорошно изследване редовният прием на продукти, богати на трансмазнини, отнема до 5 години от живота ни. За да живеете дълго, внимателно изучавайте състава на храните, които консумирате. Не се увличайте по готовата храна и фаст фууда.

Няколко симптома може да ви подскажат, че приемате прекалено много трансмазнини.

1/ Проблеми с паметта и концентрацията
Каква връзка може да има между когнитивните способности и менюто? Изследователи твърдят, че тя е пряка. Колкото по-нездравословни мазнини има в чинията ни, толкова по-лоша е паметта ни, толкова по-трудно усвояваме и обработваме информация. По-трудно ни е да се концентрираме.

Увличането по трансмазнините в младите години повишава риска от деменция в бъдеще.

2/ Киселини
Ако се сблъсквате с този проблем един-два пъти годишно, това е нормално. Ако обаче киселините са ваш постоянен спътник, следва да погледнете към менюто. Преработването на трансмазнините от стомаха изисква повече време и повече стомашен сок. Като резултат може да започнете да се оплаквате от киселини.

3/ Проблеми със стомаха
Прекомерната консумация на трансмазнини може да провокира стомашни оплаквания. Храносмилателната система не се справя с тази тежка храна и се стреми да я отстрани от тялото.

4/ Повишено ниво на лошия холестерол
Струва си всяка година да проверявате нивото на холестерола в кръвта.

5/ Необяснимо покачване на телесното тегло

Ядете много мазна храна, ако тежите доста. Има значение какви мазнини се съдържат в храната. Ненаситените и наситените мазнини довят до различна скорост на покачване на телесното тегло.



Добави коментар