5 причини да ходите пеша.... колкото се може повече

375
5 причини да ходите пеша.... колкото се може повече

Сезонът позволява да усвоите този навик в близките седмици

Ходенето е не само достъпен начин да поддържате физическа форма, но и доста лесен. С редовни разходки ще подобрите своето здравословно състояние и ще се радвате на дълголетие.

Предлагаме ви да се запознаете с 5 изследвания, които потвърждават ползите от ходенето пеша.

Подобрява паметта
Учени от американския университет Хайлендс установиха, че ходенето подобрява паметта и когнитивните способности на човека. Според специалисти логично обяснение за това е фактът, че ходенето стимулира притока на кръв към главния мозък.

Поддържа теглото в норма
Австралийски учени в хода на свое изследване са установили, че доброволци, които в течение на 4 години са ходили на работа само пеша, са качили не повече от 1 кг. В същото време хората, които пътували с кола до работа, са наддали много повече.

Регулира нивото на кръвната захар
В хода на изследване на Харвардския университет учени са забелязали, че разходките регулират кръвната захар. Оттук те заключили, че редовното ходене понижава риска от захарен диабет.

Понижава риска от заболяване от някои видове рак
Американското онгологично общество е провело изследване, от което е станало ясно, че ежедневното ходене е полезно за жените, тъй като понижава риска от развитие на рак на млечните жлези с 14%.



Удължава живота и защитава сърцето от болести
Експерти от Австралия и Великобритания са провели изследване, в което са взели участие хора, които всеки ден в рамките на 2 години са се занимавали с оздравително ходене. Всички те били на възраст поне 30 години.

Накрая било установено, че рискът от преждевременна смърт е бил по-нисък с 20%. При участниците, които са навършили 60 г., този показател бил дори 50%.

Изводът: ходете редовно, за да живеете по-дълго и за да бъде сърцето здраво.
 



Добави коментар