3 стъпки за справяне със смяната на часа

311
3 стъпки за справяне със смяната на часа

Пролетна умора или пък адаптация към новото часово време?

Те ще са от помощ за цялото семейство – за децата, които ходят на детска градина или на училище, а също така и за родителите.

1. За да станете по-рано, трябва да си легнете по-рано.

В дните, които остават до преместването на стрелката на часовника на лятно време, е желателно да слагате детето да спи половин час по-рано.

Не се поддавайте на аргументи от рода на „днес е почивен ден“ и т.н.

За да заспи детето по-лесно, половин час преди лягане изгасете телевизора, компютъра, таблета и т.н. Предложете му да му почетете любима приказка.

Четенето успокоява и стимулира отпускането, което е предпоставка за бързо заспиване.

2. Започнете да будите детето малко по-рано от обичайното. Дори и в събота и неделя то не бива да се излежава, защото в понеделник определено ще усети промяната.

За да става детето по-рано, измислете стимул, който да го вдъхнови с удоволствие да скача от леглото. Например планирайте посещение на вълнуващо за него събития през почивния ден.



3. За да направите по-леко събуждането през първите дни след преминаването на лятно часово време, необходимо е да създадете по-ведра и позитивно заредена атмосфера у дома – т.е. в ранните часове на деня.

За целта използвайте ярко осветление в стаята, бодра музика с танцувални ритми, вкусна закуска и т.н.



Добави коментар