12 храни, които вероятно сте яли погрешно през цялото време

276
12 храни, които вероятно сте яли погрешно през цялото време

Днес все повече вниманието ни е фокусирано върху качеството на храната, която слагаме на трапезата

Днес все повече вниманието ни е фокусирано върху качеството на храната, която слагаме на трапезата. Ние обаче сме склонни да подценяваме или пренебрегваме важния факт, че понякога ядем определени храни по грешен начин. Аспержите, ягодите, киселото мляко и бобът са здравословни храни, но често не ги консумираме правилно и в крайна сметка не се възползваме от хранителните им вещества.

От  Bright Side ни показват някои храни, които вероятно ядем неправилно.

 1. Ленено семе

Ленените семена съдържат фибри, омега-3, лигнани и фитонутриенти, всички от които са ценни вещества за организма. Телата ни обаче не са в състояние да ги храносмилат, когато са цели. Ето защо те трябва да бъдат смлени, за да не загубят полезните си свойства.

 2. Аспержи


Аспержите никога не трябва да се готвят в микровълновата, дори когато имаме малко време за това. Така губим съдържанието на витамин С в този зеленчук поради хранителните вещества, които са разтворими във вода. В идеалният начин трябва да се готви на пара или тиган.

3. Киви

Кожите от киви съдържат висока концентрация на хранителни вещества, особено фибри, фолати и витамин Е. Консумацията на цял плод е лесен начин да увеличите приема.

4. Домати


Доматите са сред храните, които трябва да се консумират варени, така че човек може да се възползва от хранителни вещества като ликопен, който предпазва от тумори и сърдечни заболявания. Хранителните вещества се увеличават, ако загреете доматите до около 80 градуса.

5. Черен чай

Черният чай е една от най-консумираните напитки, но внимавайте да не го смесите с мляко . Млечните продукти не влияят на антиоксидантите, които съдържа, но те блокират сърдечно-съдовите ползи от чая, тъй като млечните протеини затрудняват усвояването на хранителните вещества.

6. Ягоди


Ягодите са богати на фибри, антиоксиданти и витамин С, подобно на повечето червени плодове. Тъй като тялото се нуждае от тези хранителни вещества, тези плодове никога не трябва да се съхраняват нарязани. Когато се режат ягодите, те стават чувствителни към светлина и кислород и губят хранителните си вещества много лесно.

7. Броколи


Броколи е една от онези храни, които винаги трябва да се ядат сурови или най-много на пара . Всъщност, като ги варите или печете, те губят витамин С, хлорофил, антиоксиданти и антиракови съединения, които са от съществено значение за организма.

8. Фасул

Сушеният боб съдържа антиоксидантни съединения, наречени фитати, но те се свързват с витамини и минерали, съдържащи се в храната и не могат да бъдат усвоени от организма. Добре е да го оставите накиснат за една нощ.

9. Чесън



Чесънът съдържа аллицин, антитуморен ензим, който повишава силата си при излагане на въздух. Точно затова чесънът трябва да се накълца непосредствено преди да се използва и след това да се остави да почине поне 10 минути. По този начин ползите от него ще бъдат пълни.

 

10. Кисело мляко

Воднистата субстанция, която често се намира отгоре на киселото мляко веднага след отваряне на контейнера, се нарича суроватка, която съдържа протеин и витамин В12 . Следователно, тя никога не трябва да се хвърля. Преди да ядете кисело мляко, го разбъркате малко.

11. Краставици

За предпочитане е да се ядат краставици заедно с кожата им, като се има предвид високото ниво на фибри . Ако обаче не сте сигурни в произхода на зеленчука и не можете да го измиете старателно, за предпочитане е да премахнете корите, за да избегнете приема на пестициди.

12. Суши


Повечето хора ядат суши погрешно. Рулцата се ядат с пръсти, а не с клечки. Паничките обикновено се използват за ядене на класическо суши, а не на рулца. Също така е необходимо минимално количество соев сос и никога не трябва да топвате ориза в соевия сос, само от страната с рибата. Джинджифилът и уасаби не са предназначени да се смесват със соевия сос. Джинджифилът е за почистване на небцето и трябва да се яде самостоятелно, а малко количество уасаби трябва да се постави директно върху рибата преди ядене.



Добави коментар