10 здравословни навика за здраво тяло и по-позитивен дух

3531
10 здравословни навика за здраво тяло и по-позитивен дух

Оксфордският речник определя думата навик като „установена или редовна тенденция или практика, особено такава, от която е трудно да се откажем"

Оксфордският речник определя думата навик като „установена или редовна тенденция или практика, особено такава, от която е трудно да се откажем.“ Обикновено се сещаме за „лоши“ навици, когато чуем тази дума, но истината е, че навикът може да е и за добро.

Като следващите навици, които ще ни накарат да живеем по-здравословно и пълноценно.

1. Вода след събуждане

Хидратацията е много важна и ако мнозина от нас се сещат за гореща чаша кафе или чай на първо място сутрин, е по-добре да започнем деня си с голяма чаша вода. Това помага за хидратиране, за работата на стомашно-чревния тракт, събужда мозъка и ни тонизира.

Най – добре е да пиете чаша вода със стайната температура преди закуска, кафе или чай.

2. Повече зеленчуци

Много лекари, диетолози и здравни специалисти смятат, че здравословната диета трябва да се основава на разнообразни зеленчуци и плодове. Това е от съществено значение за набавянето на повечето от необходимите витамини, минерали и хранителни вещества, от които телата ни се нуждаят ежедневно. Да не говорим, че повечето плодове и зеленчуци са с ниско съдържание на калории и мазнини, като по този начин помагат за поддържане на здравословно тегло.

 3. Не се поддавайте на временни тенденции

В диетата и фитнес индустрията има толкова много тенденции, че е трудно да се определи кое е добро и кое не. Едно нещо, което издържа теста на времето, е, че плодовете и зеленчуците са основен продукт. Има здравословни мазнини, които телата ни изискват, и други, които вредят в големи количества. Диетите, които са изключително строги често водят до психологически разочарования и вина - нещо, което не трябва да бъде част от диетата.

4. Умерени упражнения

Умерените ежедневни упражнения ни поддържат стройни и здрави, но и помагат за премахването на токсините и внасянето на хранителни вещества. Кардио тренировката е полезна за сърцето и белите дробове здрави, а силовите упражненията поддържат мускулите и костите ни здрави.

5. Излезте навън

Да бъдеш навън сред природата е добре за тялото, ума и душата. Бабите и дядовците ни бяха прави, че чистият въздух е най-доброто лекарство! Естествената дневна светлина има положителни ефекти върху човешкото тяло, като повишаване на настроението и ускоряване на възстановяването.

6. Разходка

Ходенето е най-естественото движение на човешкото тяло и може да се практикува навсякъде, безплатно и със собствено темпо. То ви помага да изчистите главата си и да се върнете към работата си заредени!

7. Спете

Знаем колко е важен сънят и затова не трябва да го пренебрегвате за сметка на работата. За да бъдете продуктивни, най – важно е да сте се наспали и да сте възстановени.

8. Забавлявайте се

Спомняте ли си, когато бяхте дете и се наслаждавахте на играта или каране на колело? Когато пораснем, забравяме да правим забавни неща, които ни носят радост. Да се ​​забавляваме е отлично решение за облекчаване на стреса и нека си признаем: забавлението е просто и толкова естествено!

9. Водете си дневник

Писането на дневник  може да ви помогне да бъдете благодарни за това, което вече имате в живота си, както и да си поставите цели за вашето бъдеще. Визуализирането на мисли, цели и действия, помага да работим и да решаваме проблеми в нашия живот.

10. Медитирайте

Медитацията е решение номер едно по отношение на управлението на стреса и с основателна причина - може да понижи сърдечната честота и кръвното налягане и да успокои ума. Практикуването на медитация може да се направи навсякъде и е толкова просто. Просто трябва да затворите очи, да дишате дълбоко и да изчистите ума си.



Добави коментар