10 храни, които трябва да избягвате, ако коремът ви се подува

578
10 храни, които трябва да избягвате, ако коремът ви се подува

Ако сте податливи на стомашни спазми и подуване, елиминирането на някои храни може да помогне за намаляване на болката

Всеки, който страда от синдром на раздразненото черво (IBS), ще разбере колко неприятно е чувството, което изпитва жената през второто тримесечие на бременността след почти всяко хранене. Сред симптомите са необяснима коремна болка, редуване на диария и запек, спешни, мъчителни позиви за изхождане, често отделяне на газове.

Според някои експерти спирането на определени храни може да доведе до облекчаване на неразположението. Всеки човек реагира по различен начин на различните храни, затова съветите са човек да води дневник, в който да записва реакцията му след определена храна.

Все пак има няколко универсални храни, които трябва да премахнете, за да се почувствате по – добре. 

1. Лук

Лукът води често до образуване на газове и киселини, затова е добре да се избягва, наред с храни като  карфиол и брюкселско зеле. При някои хора тези храни са трудносмилаеми и водят до дискомфорт.

2. Пикантни храни

Те определено не предизвикват учудване. Например лютия червен пипер може да раздразни лигавицата на червата, но също така ускорява времето на преминаване на храната, увеличавайки риска от диария и болка.

3. Газирани напитки

Газирани напитки = газ. Газ = повишен риск от подуване на корема.

4. Храни с високо съдържание на фибри

Храните с високо съдържание на фибри са известни с това, че стимулират храносмилането, което е добре в повечето случаи, но не и ако страдате от IBS. Леща, боб, пълнозърнест хляб и пълнозърнести храни са примери за храни с високо съдържание на фибри. Все пак при някои хора те помагат при запек, затова следете вашата реакция.

Диетолозите съветват постепенно да внасяте фибри в храната си, ако понастоящем пазите диета с относително ниско съдържание на фибри - тя ще помогнете на тялото ви по – лесно да се адаптира.

5. Бонбони и дъвки без захар


Може да не предполагате, но дъвченето на дъвка без захар може да е един от главните виновници да сте подути. Причината е, че те често съдържат сорбитол или други захарни заместители, които хората с IBS трудно смилат.

6. Алкохол

Алкохолът може да раздразни лигавицата на червата и да повлияе на подвижността им. Затова ако страдате от IBS ограничавайте го.

7. Мазни храни

 

Те могат да са вкусните, но с високо съдържание на мазнини  може да забави чревната подвижност и да намали способността на организма да се отърве от газовете. Това означава, че храната се натрупва в храносмилателния тракт, причинявайки подуване и болка.

8. Кофеин

 

Може да гледате на ежедневното си кафе като на живителна течност, но кофеинът може да бъде лош за някои хора, страдащи от IBS. Причината е, че кофеинът води до увеличение на секрецията на стомашна киселина, което може да има слабително действие. Препоръчително е да ограничите приема на кофеинови напитки до не повече от три чаши на ден и не забравяйте, че той да се намери и в обикновен шоколад, енергийни напитки и дори лекарства.

9. Лактоза / млечни продукти

Млякото и млечните продукти съдържат вид захар, наречена лактоза, която трябва да бъде разбита от ензима лактаза, преди да може да се абсорбира. Но когато дейността  на червата е увредена, често се губи способността да се произвежда лактаза, което означава, че тялото не може да смила или абсорбира лактозата. Това, от своя страна, означава, че преминава в голямото черво - подобно на това, което се случва със зеленчуци като лук и карфиол - където бактериите, които го усвояват, произвеждат газ.

10. Храни, съдържащи FODMAPs

FODMAPs  са храни, които съдържат ферментируеми олигозахариди, дизахариди, монозахариди и полиоли. Звучи сложно? Това са чесън, банани, пшеница, ябълки и др.



Добави коментар