10 храни, които повишават нивото на хемоглобина

382
10 храни, които повишават нивото на хемоглобина

Той е важен за здравето на бременната жена и детето

Един от показателите, които наблюдаващите гинеколози следят при бременната жена, е този на хемоглобина. Той представлява сложен съдържащ желязо белтък, който е неизменна част от еритроцитите на кръвта. Няма да дълбаем излишно в медицинските дебри, но ще споменем, че пониженият хемоглобин е причина за проблеми с кожата, суха коса, световъртежи, чупливост на кожата, гадене и дори повръщане.

При изключително нисък хемоглобин – анемия, не са изключени моменти на халюцинации.

Кои са храните, които повишават нивото на хемоглобина?

1/ Вода
Първото и най-лесно правило – пийте много вода – минимум 1,5 на ден.

2/ Храни, съдържащи витамин С
Това са нар, ябълки, цитрусови плодове, боровинки, цвекло, домати, чушки, картофи, тиква, моркови, зеле и др.

3/ Ядки и сушени плодове
Те са идеални за лека закуска – полезни, вкусни и удобни за носене в чантата.

4/ Месо
Положително влияят на организма черния дроб и езикът от свиня или говедо.

5/ Каши
Например овесена. Тя е способна да засити глада и да повиши нивото на хемоглобина.

6/ Сокове – прясно изстикани
Препоръчително е да са от плодове и зеленчуци, които съдържат витамин С.

7/ Халва
Може да се удивите, но халвата съдържа желязо и то много. Освен това е богата на магнезий, цинк, мед, калий и витамини С, Е и В.

8/ Кафяви водорасли
Те са полезни за всички хора, тъй като съдържат много желязо, което спомага за повишаване на хемоглобина.

9/ Риба
Тя наравно с месото трябва да присъства в менюто ви, ако искате да поддържате хемоглобина в оптимално ниво. Алтернатива са морските дарове.

10/ Бобови култури, тиквени и слънчогледови семки
Те ще ви послужат като отлична закуска и ще решат проблема с хемоглобина.

Накрая си струва да отбележим, че при ниско ниво на хемоглобина не е препоръчително да пиете силно кафе или чай. Тези напитки съдържат танин в голямо количество – той забавя усвояването на желязото.




Добави коментар