Здравословно в офиса

64
Здравословно в офиса

Как да се храним на работното мчсто

Да се храниш здравословно в службата не е много лесно - ведомствените столове най-често не са загрижени за линията на своите клиенти. Утешителното е, че ако се внимава със столската храна, формата може да се запази.

Препоръките на здравния портал "Фармацевтичен преглед" са да се акцентира най-вече на задушените и варените блюда, а пържените и печените да се избягват. Картофите са най-добрият пример: те принципно изобщо не водят до напълняване, 100 грама имат само 160 килокалории, но пък 100 грама пържени картофи - 300. Трябва да се внимава и със сосовете, спагети "Карбонара", например, които съдържат сметана, имат два пъти повече калории от спагетите само с доматен сос.

Подгответе вкъщи служебното меню!

Всъщност обаче съвсем не всеки е длъжен да ходи на стол, ако прекарва по цял ден в офиса - има и други възможности, особено ако на разположение са печка или микровълнова фурна. В такъв случай храната може да се приготви вкъщи и да се затопли в службата. А ако нямате на разположение печка, може да се импровизира - например ако се свари супа, стопли се на сутринта и се отнесе в термос на работното място - така ще разполагате с топла храна.

Много препоръчителна и здравословна е, разбира се, и салатата, която съвсем лесно може да се приготви предварително вкъщи. За да е по-разнообразна, могат да се добавят парченца месо, царевица или скариди, а заливката е най-добре да се донесе в службата в отделен буркан.

Така остава само последният въпрос - какъв да е десертът? Ако ден след ден се набляга на шоколадовия крем и сладоледа, резултатът тутакси се забелязва на кантара. Този, който непременно иска да хапне и нещо сладко, е по-добре през седмицата да се подсигури с плодове или плодово кисело мляко - при това положение спокойно би могъл да си позволи в неделя крем карамел.

Бързината вреди, височината помага

Експертите съветват също да се избягва бързото "натъпкване" по обед, желателно е времето за хранене да е достатъчно, за да я има и насладата от храната. Това е не само по-здравословно, но и насищането ще е по-ефективно. Този, който се храни твърде бързо, често не забелязва, че вече е сит, което се отразява и на формите.

Що се отнася пък до не особено приятните киселини, главният редактор на "Фармацевтичен преглед" Петер Канцлер казва следното: "Причинителите на киселини са много - освен обилното и богато на мазнини ядене и сладкишите, алкохолът, кафето, но най-вече газираните напитки могат да предизвикат това явление. Съветът за спасение от киселините е в пиенето на повече вода, но не газирана, както и мляко. Още нещо - по-добре е да се храните по-често с по-малки порции. И третото - възглавницата в кревата да бъде поставена максимално високо - това също помага."



Добави коментар