Здравословните храни и детето

84
Здравословните храни и детето

Хранителните навици се научават, те не са интуитивни

Хранителните навици се научават, те не са интуитивни. Така че това, което вашите деца научат да обичат, ще бъде актуално и в тяхната зряла възраст. Повечето родители знаят, че децата им са под непрекъснато нападение от рекламите на вредни храни, а това провокира желание за консумация при децата.

По случай деня на детето foodpanda подбра някои инструменти, с които да накараме малчуганите да обичат здравословните храни.

1. Бъдете добър модел за подражание.

Повечето от родителите, които познаваме, се оплакват, че децата им отказват да се хранят здравословно. Истинският проблем най-често е в ръцете на родителите, а не на децата. Купуването на готови храни от бутки и магазини спестява време и улеснява. Не правете това пред децата си. Те също ще възприемат този модел и ще предпочитат да се хранят с пакетирани храни и газирани напитки.

2. Вземете децата си на пазар с вас.

Това е един от начините да създадете отговорно поведение за стоките, които слагат в количката. Насочвайте ги към щандовете с плодове и зеленчуци и им показвайте как и другите хора пазаруват такива продукти.

3. Бъдете гъвкави! Не забравяйте, че всичко в умерени количества е наред.

Определете един ден от седмица, в който ще бъде разрешена консумацията на забранени продукти. Този ден ще бъде очакван и така преживяването ще бъде по-приятно, а детето ще изгради добро отношение към храната.

4. Направете храненето специално.

Отидете на ресторант или поръчайте храна за вкъщи, като оставите избора за меню на детето. Покажете му картинките и му кажете между кои храни да избира. Така ще му създадете приятно преживяване.

5. Включете детето в процеса на готвене.

Децата не се нуждаят от замразени пилешки хапки, пържени картофи, макарони и сирене или пица, за да бъдат щастливи. Това са високо преработени храни, заредени с химикали, синтетични мазнини, добавки и изкуствени подсладители и оцветители. Всяко едно от тези неща може да бъде направено в домашна обстановка, да бъде вкусно и да бъде сготвено с помощта на детето. Предложете му веднъж седмично да си правите домашна пица.

6. Да не се използва храната като награда, подкуп или наказание.

Храната не е стимул, тя е необходимост. Ако я използвате за някои от горепосочените методи, това може да ви изиграе лоша шега и детето да намрази определени храни. Насърчавайте децата с други методи.

7. Уверете се, че вашето дете закусва.

Това е най-важното хранене за деня, а в идеалния случай трябва да бъде и най-голямо като количество. За повечето деца, закуската трябва да бъде около 500 калории и трябва да бъде балансирана. Закуската трябва винаги да включва източник на протеин, някои здравословни мазнини, въглехидрати (пълнозърнести храни са най-добрите), витамини и минерали. Доброто хранене при децата ги прави здрави, концентрирани, енергични.



Добави коментар