Здравословна храна според сезона

42
Здравословна храна според сезона

Представете си зеленчукова градина в средата на зимата. Сега си представете същата тази градина в слънчев летен ден

Както годината подлежи на своите сезони, а те, от своя страна, на месеците, така и храните са подчинени на определени периоди в годината. Затова е изключително важно да консумираме храни според сезона, за да получим тяхната пълна хранителна стойност и вкус.

„Сезоните и месеците формират естествения фон на правилното хранене", съобщават от foodpanda. Представете си зеленчукова градина в средата на зимата. Сега си представете същата тази градина в слънчев летен ден.

Според изследване, проведено през 1997 година от Министерството на земеделието, рибарството и храните в Лондон, Англия, има значими разлики в хранителното съдържание на пастьоризирано мляко през лятото спрямо зимата. Съдържанието на йод е по-високо през зимата, а на бета-каротин - през лятото.

Тези разлики в състава на млякото се дължат предимно на различията в храненето на кравите през двата сезона. По същия начин учените в Япония са намерили разлики в съдържанието на витамин C във спанак, събран през лятото, спрямо зимата, посочва Дарик радио.

В различни части на света, дори в различните региони на една държава, сезонните менюта могат да се различават. Но ето някои първостепенни принципи, и ако ги следвате, ще си гарантирате оптимално добро хранене през различните месеци:

Вижте още: Храни за "прибрано" коремче

• През пролетните месеци се фокусирайте върху зеленчуците и зелените храни - швейцарско къдраво зеле, спанак, маруля, пресен магданоз и босилек.

• През летните месеци се придържайте към плодовете - ягоди, ябълки, круши, сливи, зеленчуци като броколи, карфиол и царевица; и подправки като мента и кориандър.

• През есенните месеци включете в менюто си повече моркови, сладки картофи, лук и чесън, както и подправки като джинджифил, пипер и синапено семе.

• През зимните месеци наблягайте на животинската храна - риба, пилешко, говеждо и агнешко месо; зеленчуци - картофи, лук и чесън.



Добави коментар