За полезния зелен фасул

189
За полезния зелен фасул

И няколко съвета за овкусяване

Обичате да готвите бързи леки храни? Тогава се фокусирайте върху зеления фасул, съветват френски кулинари.

Оказва се, че този вид фасул подхожда за направата на повече от 2000 вкусни и много полезни ястия. Малцина знаят, че в този зеленчук се съдържат ценни хранителни вещества, които забавят процеса на стареене на организма, влияят благотворно върху клетките на кожата и обмяната на веществата и предпазват от влошаване на работата на сърцето. Освен това зеленият фасул е нискокалоричен – в 100 грама има само 28 калории.

Френските кулинари съветват да се запознаем с фасула по най-добрия възможен начин. Т.е.? Сега ще разберете.

Преди да го готвите, задължително отрежете връхчетата на фасула от двете страни. Потопете го за 3-5 минути във кипяща подсолена
вода. След това прецедете фасула и го пуснете в хладка вода, за да не се размекне.

Вареният фасул идеално се съчетава с френски сос, известен като „Дижонски каприз“. Приготвя се от майонеза, лимонов сос, дижонска горчица, червен винен сос и зехтин. Всички съставки се комбинират в еднакви дози. Стръкчетата фасул се посипват с запечен пресен лук и листенца мента, а отгоре заливате със соса.

Можете да изпробвате и соса „Салса верде“. В италианския сос влизат съставки като чесън, филе аншоа, каперси, босилек, магданоз, сок от лимон, кедрови ядки и зехтин. Можете да сервирате фасул, полят с този сос, като основно ястие или в качеството му на гарнитура към печена риба тон.



Белгийските готвачи приготвят зеления фасул в съчетание с картофи. Зеленчуците първоначално се готвят напълно на водна баня. След това се режат на ситно, посипват се с печен бекон, лук и пръжки и се подправят с кипнал винен оцет, овкусен с индийско орехче, магданоз и билки.

Кулинари от Испания пък уверят, че зеленият фасул добива буквално вълшебен вкус, когато го задушавате с домати, сливи, чесън и мента.



Добави коментар