За кълновете в детското меню

546
За кълновете в детското меню

Разговаряме с Цанка Петрова

Всеки съвременен родител се сблъсква ежедневно с определението „здравословно”. А когато се позамислих за това коя храна е здравословна и богата на хранителни вещества, веднага се сетих за кълновете. Кога да ги включим в менюто на детето и под каква форма – това са въпросите, които ме вълнуват днес.

Специалисти съветват въвеждането на кълновете при захранването на детето да се въведе след навършването на 8-месечна възраст. А сега да нека се срещнем с Цанка Петрова, ветеринарен лекар по образование. Тя се запалва по консумацията и отглеждането на кълнове в домашни условия преди няколко години. В живота й присъстват още здравословни навици, като този да практикува и да преподава йога.

„От четири години не употребявам месо, а от повече от две години и останалите животинки продукти. Здравословни проблеми ме подтикнаха да потърся лечение в алтернативната медицина и здравословния начин на живот. Кълнове започнах да си правя още преди десет години, но тогава ставаше дума главно за кълнове от пшеница. По-късно, след като смених начина хранене, започнах да си правя кълнове от други видове семена”, разказва Петрова.

От известно време, по молба на свои приятели, Цанка започва да прави кълнове и за тях. Така стартира нейното „производство” на тази супер полезна храна. Цанка Петрова организира и семинари, на които споделя опита си в отглеждането на кълнове – на тях споделя наблюдения и знания, като показва най-лесния, според нея, начин за правене на кълнове.



„Темата за кълновете е много дълга и тя е тясно свързана с здравословното хранене. Кълновете са много полезни, включително и за децата. Забелязвам интерес от децата към кълновете в изложенията, в които съм участвала, но дали едно дете ще консумира и ще избере да консумира кълнове вече зависи от родителите му, как го възпитават и какъв пример му дават”, смята инструкторът по йога. Смея да вярвам на думите ми, а и вие няма да отречете, че хранителните навици на децата ни до голяма степен зависят от това какво им предлагаме на трапезата ежедневно.

„Когато се прибавят към другата храна, кълновете почти не се усещат. Могат да се слагат в салати, върху сандвичи, да се блендират на кремчета или смутита, в различни супички, кашички и т.н. Важно е да не преминават през термична обработка, за да не си загубят витамините и ензимите”, уточнява Петрова.

Според нея, едни от най-вкусните кълнове са тези от слънчоглед, а елдата е много богата на аминокиселини. Препоръчва също така кълновете от жито, лимец, ръж, леща, нахут и грах.



Добави коментар