Яйца и спанак на закуска гонят вируса

151
Яйца и спанак на закуска гонят вируса

Пандемията промени коренно нашето всекидневие и сега е по-важно от всякога да преминем към здравословен начин на живот

Пандемията промени коренно нашето всекидневие и сега е по-важно от всякога да преминем към здравословен начин на живот. Експерти от Острова споделят няколко препоръки как да запазим добро физическо състояние по време на изолация. Без сладки храни за закуска – те подхранват чревната микрофлора, провокират апетита и дисбалансират нивото на кръвната захар. Вместо това, да се консумира нещо солено и с протеин – яйца, сьомга, дори бекон, авокадо, домати, гъби, спанак.

За обяд – цветуща салата с още протеин. Специалистите препоръчват всякакви сурови храни да се консумират за обяд най-късно до 16 часа, тъй като по-трудно се смилат. Маруля, домати, моркови, краставици, целина, копър са правилният избор на храни, богати на антиоксиданти и витамин С, важни за имунитета. Салатата може да се овкуси със зехтин, който е богат на Омега 9 мазнини. За добавка е подходящо печена риба, пилешко, говеждо или скариди.

От вечерята зависи сънят. Добрите въглехидрати подобряват спането, тъй като отделят инсулин, предшественика на серотонин (хормонът на щастието), който пък предшества мелатонин (хормона на съня). Пилешкото месо и рибата са за предпочитане за вечеря, а червените меса да се консумират най-късно до обяд, съветва вестник Стандарт.

Експертите препоръчват да се ограничат „разходките“ до хладилника и да не се стои по пижама през цялото време. 20-минутни тренировки, последвани от душ, стимулират продуктивността и чувството за нормално всекидневие. Особено важно е да се разтягаме, тъй като сега прекарваме повечето време изгърбени пред екраните. Не трябва да се прекалява с алкохола – най-много две чаши вино на седмица, тъй като продължителното консумиране крие риск от пристрастяване.

Добави коментар