Ядки срещу диабета

59
Ядки срещу диабета

Зехтинът и авокадото са подходящ заместител на ядките

Ако страдате от диабет, заменете кроасана за закуска с шепа здравословни ядки. Това ще ви помогне по-добре да контролирате нивата на кръвната захар и холестерола, съветва канадският учен Сирил Кендъл.

Когато пациенти, страдащи от диабет тип 2, заменят някои от обичайните си закуски с въглехидрати с половин чаена чаша смесени ядки, нивото на кръвната им захар и на "лошия" им холестерол видимо спадат в период от три месеца, пише Кендъл в изданието Diabetes care.

Естествено, не трябва да считаме консумирането на ядки като панацея за преборване на заболяването, но те могат да бъдат съставна част от една по-добра диета, която да подобри някои от здравните показатели на пациентите, казва Сирил Кендъл от университета в Торонто.

Ядките съдържат доста ненаситени мазнини, но, според учените, те са от полезния тип. Те не трябва да бъдат просто добавяни към останалата ни храна, а да заменят някои от по-нездравословните закуски, включени в хранителния ни режим.

Кендъл и екипът му изследвали 117 възрастни пациенти, страдащи от диабет тип 2. Те били разделени в три групи на случаен принцип. На едната група били предлагани смесени ядки и участниците в експеримента трябвало да заменят с тях обичайните въглехидратни закуски.

Втората група била захранена със "здравословни" тестени закуски без захар. Третата била подложена на смесен режим от тестени закуски и ядки.

Първата група консумирала по половин чаена чаша ядки на ден, което се равнява на 475 калории. След три месеца изследователите констатирали 0.2-процентов спад на нивото на хемоглобина А1с, който e обективен показател за степента на дългосрочен гликемичен контрол.

Постигнатите резултати с ядките са по-високи от тези, които обикновено се постигат с лекарства, заяви Кендъл. Що се касае до холестерола, първата група изследвани показала снижаване на "лошия" вид от 97 милиграма на децилитър на 89 милиграма.

Никакво подобрение на здравните показатели не било констатирано при останалите две групи. За хората, които не си падат по ядките, съществува алтернатива. Те могат да си набавят здравословните мононенаситени мазнини, като консумират зехтин и авокадо.



Добави коментар