Водораслите

126
Водораслите

Зеленчуци от морското дъно

Водораслите, наричани (Algae), принадлежат към най-простите и най-старите организми на земята. Интересът към тях нараства заедно с увеличената популярност на ястия от вида на сушито.

Ценните водорасли

Водораслите съдържат голямо количество белтъчини, мазнини и витамини, а някои дори създават антибиотици. От тях се получават йод, калий, сода, а също и суровина като например агар, който намира приложение в хранителната промишленост.

Здраве с водораслите

Те са богати на белтъчини, йод, калций, калий и витамини A, B1, C и E. Изследванията показват, че тези растения са по-ефикасни от други натурални лечебни средства при рак, при астма, артрит или високо кръвно налягане. В Япония се смята, че всекидневната консумация на морски зеленчуци осигурява фина фигура, здрава кожа, красива коса и предотвратява появата на бръчки.

Диета, богата на водорасли

Морските зеленчуци са много популярни в кухните на азиатските страни. Използват се за супи, салати, могат да се сервират като самостоятелно ястие или с традиционни зеленчуци, ориз или риба, особено популярно е сушито. Към най-известните и ценени водорасли спадат:



1. Агар-агар

Агарът съдържа желязо, фосфор, калций, витамини A, B1 ,B6, B12, C, D, K и H, тоест биотин. Достъпни са под формата на прах. Много подходящи са за приготвяне на желе с плодове и зеленчуци.

2. Араме

Имат деликатна структура и сладък аромат. Добре се комбинират с традиционните зеленчуци, добра добавка са към супи, салати, ориз и всички каши. Араме са особено богати на йод и калций.

3. Дулсе

Са най-богатият източник на желязо и съдържат голямо количество белтъчини, калий, магнезий, йод и фосфор. Дулсе се мокрят във вода и се приготвят както спанака. Идеална подправка към супи и сосове.



4. Хиджики

Съдържат голямо количество калций, богати са на микроелементи, които действат тонизиращо на организма и намаляват нивото на захарта в кръвта. Чрез добавяне на лук и кореноплодни зеленчуци, се подобряват неговите вкусови качества.

5. Келп

Понижава нивото на холестерола и премахва вредните токсини от организма. Използвани като добавка към супа, салата, сосове подобряват своите вкусови и хранителни качества, както и аромата си. Често се използват в ястията вместо обикновена сол.

6. Комбу

Идеална съставка в менюто на диетите за отслабване. Добавени към бобови семена, ускоряват тяхното приготвяне и придават специфичен аромат. Могат да се сервират и с други зеленчуци или ориз.

7. Нори

Съдържат белтъчини и голямо количество витамини A, C, B1 и PP, тоест ниацин. Понижават нивото на лошия холестерол в кръвта и улесняват процеса на храносмилане. Достъпни са и в замразен вид.

8. Уакаме

Водорасли, богати на калций, витамин С и витамини от група В. Уакаме са добра добавка към традиционните зеленчуци, особено на лука, могат да се използват и за приготвяне на салата.

Водораслите са в основата на приготвянето на суши. Предлагаме ви рецепта за Суши с паста от семки:

Продукти: 200 гр. ориз, 1 чаша слънчогледови семки, накиснати във вода или леко покълнали един лимон (изцежда се сока ), 1 скилидка чесън, 1 краставица (обелена и нарязана на тънки ивички), 1 авокадо ( обелено и нарязано на ивички), няколко листа рукола, 2 броя водорасли ( сухи листа нори), соев сос, уосаби

Приготвяне: Листът нори се поставя върху рогозка за суши с лъскавата страна надолу, разпределя се оризът, прави се каналче на 2 см от края и се намазва с пастата уосаби (внимавайте с нея, тя е доста пикантна). В блендер слагаме семките, лимоновия сок и чесъна и пасираме. Върху ориза разстиламе 1 лъжичка от получената смес. Отгоре се подреждат краставица, листо рукола и авокадо. Листото се завива на стегнато руло. Нарязва се на кръгчета с остър нож. Продуктите са за 2 рула - 16 броя. Когато консумираме, може всяко парченце да потапяме в соев сос.

Още рецепти за суши можете да видите тук



Добави коментар