Веселите храни

128
Веселите храни

От храненето ни зависи нашето здраве и добро настроение

От храненето ни зависи нашето здраве и добро настроение. Съществуват храни, които се грижат за усмивките ни благодарение на специалните вещества, които се съдържат в тях. Сред веселите храни е макадамията. Тези вкусни ядки са богати на селен, който е признат за природен антидепресант. Липсата на достатъчно селен в организма се проявява в депресивни и потиснати състояния. Шепа макадамия на ден ще ви осигури необходимото количество селен.

Месо

Телешкото, пилешкото без кожа и пуешко месо съдържат аминокиселината тирозин. Тя се грижи за нивото на допамин и норепинефрин в мозъка и предпазва от депресивни състояния. Телешкото месо, пилешкото и пуешкото съдържат и витамин В12, които помагат срещу лошо настроение, пише вестник "Монитор". 

Цитрусовите плодове и бобовите култури съдържат соли на фолиевата киселина, това вещество предпазва от депресия. Всеки знае, че шоколадът се грижи за доброто настроение, той съдържа вещества, които увеличават нивото на серотонин и предпазва от депресия.

Натуралният шоколад съдържа най-много полезни вещества за подобряване на настроението, млечният съдържа по-малко. Шоколадът съдържа и андамин - вещество, което спомага за усещането за добро настроение през целия ден.
Ако искате да сте винаги в добро настроение, редовно консумирайте риба тон. Тя съдържа витамин В6, който участва в превръщането на триптофана в серотонин – вещество, което ни пази от депресия.

Пилешките дробчета съдържат витамини от групата В, които се грижат за добрата работа на нервната система и за доброто настроение.
Спанакът, зелената салата, червените чушки и ягодите съдържат цитофин – това е вещество, което рязко подобрява настроението. Спанакът освен че съдържа цитофин, съдържа и голямо количество витамин В9, който стимулира изработването на серотонин – хормона на щастието.

Бананите съдържат триптофан, който се превръща в серотонин и ви кара да се чувствате добре. Един банан дневно ви осигурява необходимата доза серотонин, за да не страдате от депресия.

Зеленчуци

Вижте още: Как да сме здрави и щастливи през зимата

Бяло зеле, савойско зеле, броколи и карфиол са перфектни за първия месец от годината. Общото между тях е, че стимулират имунната система, тъй като това са храни богати на каротеноиди, витамин С и фолиева киселина, тоест вещества, които подпомагат производството на антитела и бели кръвни клетки. Полезни са, когато се консумират сурови или приготвени на пара, овкусени само с лимон и зехтин.

Другата полезна храна за януари е качамакът. Ако усетите, че ви наляга умора и желанието за сън се увеличава, това означава, че имате нужда от продукт, който да стимулира и повишава нивата на серотонин в организма. Качамакът, който се прави от царевично брашно, е точно това, което би ви помогнало в такава ситуация. Ако към качамака добавите сирене, полза няма да има, тъй като млечните продукти анулират положителния ефект.

Другата изключително полезна и препоръчвана от италианските диетолози храна е червената цикория. Горчивите вещества в този зеленчук, които именно придават онзи характерен вкус, притежават способността да изчистват като с четка токсините и шлаката от човешкия организъм, като в същото време стимулират дейността на черния дроб.



Добави коментар