Три храни, равностойни на месото

1226
Три храни, равностойни на месото

Диетолози препоръчват да ядем по-често храни, богати на протеини, които обаче не съдържат холестерол

Диетолози препоръчват да ядем по-често храни, които са богати на протеини и други ценни за организма ни вещества, които обаче не съдържат опасния холестерол. Струва си да обърнем внимание на храни като ламинария (морски водорасли), леща и ядки.

Експертите поясняват препоръката си да ядем водорасли с факта, че последните регулират нивото на захарта в кръвта и подобряват работата на мозъка.

Лещата пък е богата на растителни протеини и витамини от групите А, В и С. А ядките подобряват паметта, дават сили и помагат за по-бързото оздравяване след простудни инфекции и бронхити.



Не е задължително напълно да се отказвате от месото! Специалистите по хранене обаче препоръчвам да подменим част от месните храни с равностойни на тях от растителен произход.

Предимството на растителните протеини пред животинските е, че така избягвате възпаленията, възстановяват се клетките на кръвта, тъканите и костите, образуват се антитела и освен това в растителните протеини се съдържат по-малко мазнини – а те, както знаете, притежават свойството на повишават холестерола в кръвта.



Коментари

Коментар: 1

Как да си набавим витамин В12,който се съдържа в млякото и месото?


  • 1

Добави коментар