Топ 5 храни за здрави кости

225
Топ 5 храни за здрави кости

Бременните да не ги подценяват

За да бъдат костите и зъбите здрави, необходимо е хранителното меню да е богато на калций. Днес ще ви посочим 5 конкретни храни, които се препоръчват за укрепване на костната система.

Млечни продукти

Млякото, твърдите сирена, киселото мляко и изварата са основни източници на калций. Те съдържат още витамин D, който помага за усвояването на елемента.

Зеленолистни

Тези от вас, които не обичат да ядат млечни продукти, може да заложат на други източници на органичен калций. Това са целината, спанакът и зелето. Те съдържа още витамини В, Е и РР.

Зърнени и бобови култури


Освен от калций, костите и ставите имат нужда от магнезий, който влиза в състава на пшеничните трици, бобовите култури и като цяло зърнените храни. Един от най-добрите източници е кафявият ориз.

Бира

Изследователите казват, че една бутилка бира на ден е полезна за костите и ставите. Защо? В състава на напитката има вещества, които защитават организма от загубата на костна маса.

Сьомга


Фосфор, омега-3 мастни киселини и други полезни вещества са много важни за усвояването на калций. В 200 гр. червена риба се съдържа дневната норма от витамин D, който е ключов за здравето на костите.



Добави коментар