Топ 10 храни за детето, навършило 1 година

91
Топ 10 храни за детето, навършило 1 година

Погрижете се да присъстват на трапезата у дома

Вашата рожба вече е пораснала и има нужда от пълноценно хранително меню. Със сигурност сте въвели доста храни, но си струва да проявите още малко търпение и любопитство.

Децата на 1 година имат нужда от определени храни, за да растат здрави и пълни с енергия. Точно за тях ще поговорим днес.

1/ Мляко

Детето все още има нужда от пълноценно съотношение на въглехидрати, протеини и мазнини. Млякото е един от онези продукти, които отговарят на тази характеристика.

2/ Млечни продукти

Те са основен източник на калций и витамин В. Подобрявах храносмилането и положително влияя върху микрофлората на червата. Стимулират имунната система.

Предлагайте на детето редовно извара, кефир, сметана и кашкавал.

3/ Месо

То е отличен източник на животински протеини. Ежедневната доза за деца на 1 година е 70-80 гр.

Започнете с заешко, пуешко, а след това и с говеждо, телешко, свинско, пилешко и т.н.

4/ Риба

1–2 пъти в седмицата, в случай че не страдате от алергии, можете да предлагате на детето риба. Избирайте от по-немазните морски или речни риби.

5/ Яйца

Те съдържат цял комплекс от витамини, аминокиселини и микроелементи. Задължително трябва да са твърдо сварени. Предлагайте яйца 2-3 пъти седмично.

6/ Зеленчуци

Те засилват апетита и съдържат целулоза и много витамини. Разнообразете с тиквички, червено зеле, броколи, картофи, моркови, цвекло, тиква и т.н.

Всички тези зеленчуци могат да бъдат част от богато на хранителни вещества пюре.

7/ Плодове

Те са ключът към силната имунна система. Можете съвсем спокойно да предлагате ябълки, банани, круши и сливи.

След навършване на 1,5 години включете мандарините, портокалите и кивито.

8/ Хляб

Те са подходящи за стимулиране на червата на малкото дете. Една филия хляб е напълно достатъчна за деня.

9/ Зърнени храни

Оризът е подходящ за малките деца. Той съдържа протеини, въглехидрати, витамини и минерали. Оризовата каша се усвоява добре от младия организъм.

10/ Вода

Хидратацията е изключително важна и за малки, и за големи. Предлагайте на детето си както вода, така и чайове и пресни сокове.

Когато навън е горещо, преди всичко подавайте вода. Само тя може да утоли жаждата.



Добави коментар