Тиквата – пълна с витамини и минерали

153
Тиквата – пълна с витамини и минерали

Под дебелата си кора тя крие много витамини и полезни вещества

Тиквата е царицата на есента. Под дебелата си кора тя крие много витамини и полезни вещества, които ще направят чудеса с падналия ни имунитет преди зимата. Това е и един от продуктите, които се препоръчват при захранване на бебета, защото се усвоява бързо от организма и носи нисък риск от алергии. Вижте какво съдържа оранжевият плод:

Каротин
Именно на каротина (провитамин А) тиквата дължи така наситения си оранжев цвят. В някои сортове се съдържа повече от него, отколкото в морковите. 100 гр тиква са достатъчни, за да си набавите дневните запаси от този витамин.

Витамин С
Най-често споменаваният витамин, който ни пази от болести, също се съдържа в рекордно количество в тиквата. В 100 гр има 15 мг от него.

Витамин К
Той ни е нужен за правилното съсирване на кръвта и не се среща често в органичните храни.

Витамин D
Това също е витамин, който не изобилства в храната ни. Набавяме си го от слънцето, което вече е дефицитно в края на есента. Това е още една причина да наблегнем на тиквата.



Витамин Т
Много е вероятно за него дори да не сте чували. Той се бори с анемиите и именно заради неговото съдържание тиквата се препоръчва за менюто на вегетарианците и малките деца.

Калий
Тиквата е естествен диуретик именно заради наличието на калий. Той ни пази от заболявания на бъбреците и сърдечно-съдовата система.

Калций
Минералът от тиквата се усвоява много по-бързо, отколкото този, който се съдържа в млечните продукти. Грижи се за зъбите и костите ни и ни предпазва от остеопороза.

Фосфор и магнезий
Грижат се за доброто функциониране на мозъка и подобряват паметта. Много важни минерали за бременните, с което тиквата се оказва препоръчителна и за тяхното меню.

Желязо
Тиквата е на едно от първите места по съдържание на желязо сред плодовете.



Добави коментар