Таратор с лед

92
Таратор с лед

За здраво сърце

Здравото сърце не иска много грижи, казва простичко световноизвестният руски професор Александър Осиев от Научноизследователския институт по патология на кръвообращението "Акад. Мешалкин" в Новосибирск. Освен познатите съвети - да оставите цигарите и да осигурите достатъчно движение на мускулите, трябва редовно да следите кръвното си.

И то - не само да се грижите горната да не скача на 140, а и долната да не бъде повече от 90, обяснява проф. Осиев. Руският професор пристигна у нас, за да участва като консултант на практическата среща за инвазивни кардиолози, която се проведе в "Пирогов" преди няколко дни.

Диетата е ключова при профилактиката на сърдечно-съдовите заболявания, обяснява проф. Александър Осиев. В горещините трябва да се избягват пържените картофи и хапките. Причината е, че при термичната обработка в тях се образуват токсини, които тровят кръвта. Те предразполагат към образуването на плаки по стените на съдовете и носят риск да се образуват тромби, които да предизвикат сърдечно-съдов инцидент.

"За да не става това, хващайте се за чесъна", казва проф. Осиев, който е фен на българския таратор. И отбелязва, че лютите луковички имат благотворно влияние върху сърдечния мускул, тъй като намаляват кръвното налягане и така протектират кръвоносните съдове. Студената супа с краставица, чесън и кисело мляко е най-любимото ястие на сърцето. Можете да прибавите и няколко ледени блокчета, които ще придадат приятната хладина в горещия ден.

Някои избягват да слагат орехи в таратора заради мазнините в тях, но това е грешка. Ядките наистина са богати на мазнини, но на тези от групата на омега-3, които не само че не правят плаки, но пропъждат тези, които вече са полепнали по кръвоносните съдове. Тези, които се притесняват от силната миризма на чесъна, могат да си отдъхнат, защото вече има доста средства "за заличаване на следите". Едно от тях е тараторът да се прави с магданоз вместо копър.

Зелената мерудия е богата на витамин С и прогонва "убийствения" дъх. Същият освежаващ ефект има и лимоновият сок.
"Включете в дневното меню плодове и зеленчуци, богати на витамин С и Е", препоръчва още проф. Осиев. Мощните антиоксиданти пазят съдовете от разрушителното действие на свободните радикали. Особено полезни са червените чушки, морковите, зелето, броколите и ягодите.



Добави коментар