Шампиони по калций

28
Шампиони по калций

И това далеч не са млечните продукти

"Спекулация на млечно-вкусовата промишленост е, че млякото и млечните продукти са най-препоръчвани при липса на калций", заяви в предаването на Нова телевизия "На кафе" д-р Мария Папазова.

За да защити тезата си, тя подчерта, че ние ядем преработените от животните зеленчуци и пренебрегваме истинските. Така създаваме кисела среда в организма. Млечните продукти трябва да се консумират умерено, препоръча още лекарят.

Богатите на калций храни са повечето зеленчуци, плодове, ядки и варивата. "Шампиони" на калция са броколито, листата на целината, магданозът. Този от къдравия лапад пък е най-лесно усвоимият. Д-р Папазова препоръча още сусамът да залегне в ежедневно в храненето на над 30-годишните.

Основните врагове на калция са картофите, патладжаните, доматите и чушките. Когато ги консумираме, те намаляват ефективността на усвояване на калция.

Най-новите изследванията пък показват, че калцият не е толкова важен за здравината и плътността на костите, колкото магнезият. Освен това учените твърдят, че натрупването на калций може да доведе до по-голяма чупливост на костите.



Коментари

Коментар: 1

толкова богато на калций и децата толкова да го мразят


  • 1

Добави коментар