Седем хранителни комбинации, които подобряват съня ни

214
Седем хранителни комбинации, които подобряват съня ни

Тези храни съдържат триптофан (аминокиселина, която подпомага мозъчната функция), серотонин и мелатонин, както и други вещества, полезни за добрия сън

Преди лягане трябва да избягваме някои храни и напитки - кафе, алкохол, захарни изделия. Но има храни, които могат да подобрят вашия сън и на сутринта да се събудите отпочинали и енергични. Тези храни съдържат триптофан (аминокиселина, която подпомага мозъчната функция), серотонин и мелатонин, както и други вещества, полезни за добрия сън.

Триптофанът е аминокиселина, която в организма се превръща в серотонин и мелатонин, естествените отпускащи мозъка вещества. Серотонинът е невротрансмитер, чийто ниски нива в организма са пряко свързани с депресията, а мелатонинът регулира цикъла на сън и бодърстване.
Бананите, ядките, семената, медът и яйцата са сред храните с високо съдържание на триптофан.

Сложните въглехидрати също са важни, защото те също увеличават нивата на серотонин. Добър източник на сложни въглехидрати са пълнозърнестите храни и бобовите растения. Ефективни са и някои плодове като гроздето и черешите, съдържащи мелатонин. Това е хормонът, който благоприятства "превключването" на нощен режим.

Ето хранителните комбинации, които могат да подобрят съня. Те съчетават източник на триптофан с източник на сложни въглехидрати, без да натоварват храносмилателната система.

1. Банани и ядки

2. Биксвити и фъстъчено масло

3. Зърнена закуска с мляко



4. Пълнозърнест хляб със сирене

5. Бадеми -
богати на магнезий, който помага за релаксацията на мускулите

6. Мед - покачва нивата на инсулин, което помага за усвояването на аминокиселината триптофан

7. Тиквени семки - още една от храните с високо съдържание на триптофан

Добави коментар