Сблъсък с йо-йо ефекта

52
Сблъсък с йо-йо ефекта

Специално разработена диета

Какво представлява ефектът "йо-йо"?

По време на приложение на диета за отслабване се изгарят по-малко калории при едновременно основно храносмилане. Прекалено рязкото намаляване на количеството консумирани калории, води до изгаряне на мазните и мускулните тъкани, а също така до забавяне на основната обмяна на веществата. Началните успехи са лъжливи, тъй като са основно загуба на вода в тъканите. След завършване на диетата, организмът възстановява запасите от мастни тъкани, дори там, където преди е имало мускули. Организмът лесно се пренастройва на по-малко количество доставяни калории, но след завършване на диетата, настроената за "спестяване" на обмяна на веществата не се изключва толкова бързо.

Внимавайте с въглехидратите

Най-често свалените килограми се възвръщат при хора, които са зависими от въглехидратите. Консумирането на ястия, които съдържат големи количества въглехидрати увеличава апетита и води до затлъстяване. Така всяка следваща отслабваща терапия има по-малки шансове за успех, от гледна точка на ниското ниво на обмяна на веществата и все по-голямото количество мазнини за изгаряне.

Напътствия при прилагането на тази диета:

Ако ограничите консумацията на въглехидрати до едно хранене на ден, има шанс по този начин да намалите глада и да започнете да сваляте килограми. През две седмици правете две обикновени хранения и едно хранене  за "награда", което може да бъде закуска, обяд или вечеря.

Как да избегнете ефекта йо-йо?

Отслабването трябва да се планира за много седмици. Изгарянето на 1 кг мастна тъкан, е приблизително равно на 7000 kcal. За да избегнете ефекта йо-йо, трябва на всеки 3-4 седмици да повдигате нивото на обмяна на веществата, увеличавайки количеството на консумираните калории.

Храненията обикновено трябва да съдържат минимално количество въглехидрати, например 115-150 г месо или риба, 60-90 г сирене и 2 не много големи купички със зеленчуци или салата. Такова хранене засища глада, а и контролира нивото на инсулин. Храненето "награда" е здравословно балансирано хранене с въглехидрати.

Примерно меню:

Закуска: Една средно голяма питка хляб.

Обяд: Мариновани в билки пилешки гърдички със салата. Резанчета лимон и студен чай.

Вечеря: Едно от менютата "награда" (можете да пофантазирате или да приготвите своето любимо ястие). Намалявайки количеството въглехидрати в диетата, ще сваляте бавно, но поетапно килограмите.

Последвайте ни и във Фейсбук.



Добави коментар