Салата с рукола - модерно или полезно?

385
Салата с рукола - модерно или полезно?

Тя е богата на витамини, а също така на цинк, магнезий, селен, желязо и натрий

Тази полезна трева е много популярна в средиземноморската и италианската кухна. Добавя се към салати, пица, паста и ризото.

Руколата се характеризира със специфичен вкус. За някои тя е безусловна визитна картичка на Италия, тъй като се среща в много традиционни рецепти.

Отглеждането на рукола е лесно. Можете да го направите дори в домашни условия. Трябва ви по-голяма саксия. Руколата не се нуждае от специфични грижи. Непретенциозна е!

Колкото до полезните й свойства, трябва да знаете, че руколата съдържа витамини А и Е, а също така витамини от групата В, витамини С и К. Освен това това растение съдържа полезни вещества като цинк, магнезий, селен, желязо и натрий.

Още един аргумент да включите руколата в редовното си меню е ниската й калоричност - само 25 калории на 100 грама.

Да пристъпим към приготвянето на вкусна салата от рукола!

Рецептата, която ще ви предложим, е лека, но богата на витамини. Можете да я съчетаете успешно като допълнение на основното блюдо.

За приготвяне са ви необходими само 15 минути.

Необходими съставки:

100 грама рукола

2 броя домати (можете да изберете и чери домати)

4 броя репички

Зехтин

Винен оцет

Слънчогледови семки (или тиквени) или кедрови ядки - около шепа

Сол на вкус


Начин на приготвяне:

1. Измийте зеленчуците. Нарежете доматите на резени, а репичките - на кръгчета.

2. Смесете зеленчуците и руколата в голяма купа за залата.

3. Подправете със сол, зехтин и винен оцет.

4. Украсете със семки или ядки.

 

Приятен апетит!



Добави коментар