Причини да не отслабвате с кето диетата

4
Причини да не отслабвате с кето диетата

Кето диетата е безспорен хит

Кето диетата е безспорен хит. Хиляди нейни последователи се кълнат в ефикасността й, а примерът на десетки кинозвезди мотивира хората да започнат този начин на хранене.

В основата на „кетогенна диета“ стои ограничаване на въглехидратите за сметка на мазнините. По този начин тялото ви минава в режим на кетоза, т.е. започва да изгаря мазнините като форма на енергия. Според експерти, за да влезете в режим на кетоза, трябва да следвате няколко правила:

60 до 75 на сто от калориите да да от мазнини

15 до 30 на сто от калориите да са от протеин

5 до 10 на сто от калориите - от въглехидратите

Оказва се обаче, че дори да сте супер стриктни по тези показатели, има още няколко причини, които могат да спрат прогреса ви.

1. Консумирате твърде много калории ...

Да, кето диетата ви позволява да ядете месо, сирене и масло - но това не означава, че са толкова, колкото искате. Приемането на повече калории, отколкото тялото ви изисква, може да спре усилията за отслабване, независимо от вида на изядената храна или съотношението на храните. По принцип кето диетата си е вид диета, а отслабването обикновено се случва, когато има калориен дефицит (1200 до 1500 калории на ден е нормалният прием). В този случай намалете въглехидратите до под 50 грама на ден и увеличете мазнините, но ако искате да отслабнете, непременно следете и калориите.

 2. ... или не приемате достатъчно калории.

Кето диетата може да намали апетита за известно време, когато я започнете. Ако не приемате достатъчно калории тялото ви може да премине в режим на глад, забавяйки метаболизма си и това ще затрудни отслабването.


3. Спирате да спортувате

Кето диетата не е грип и няма причина да спирате спорта. Когато започнете кето диетата, вероятно ще се почувствате за известно време раздразнителни и уморени, тъй като мозъкът няма своя основен източник на гориво – глюкоза ( въглехидрати). Това летаргично чувство може да ви откаже от тренировки, което да попречи на опитиет за отслабване.

4. Не приемате достатъчно фибри.

Тъй като кето диетата е съсредоточена върху супер нисковъглехидратен начин на живот, може да намалите количеството на фибрите, които приемате. (В плодовете и пълнозърнестите храни има тонове фибри - две неща, които не можете да имате много на кето.)

Те обаче са от съществено значение, за да регулирате ситостта, дават дълготрайна енергия и стабилно ниво на глюкоза в кръвта.

.5. Все още приемате твърде много въглехидрати.

Съотношенията в кето диетата са супер важни: Повечето хора трябва да се придържат към яденето на не повече от 20 до 50 грама въглехидрати на ден, но голяма част от тях не могат да осъзнаят колко реално приемат. Ако в крайна сметка ядете твърде много въглехидрати, никога няма да изпаднете в кетоза, което може да попречи на загубата на тегло.

6. Приемате прекалено много протеини.

Тези кето макроси отново са ключови тук. Когато тялото ни усвоява протеини, малък процент се превръща в глюкоза, което също може да попречи на способността му да премине в кетоза.

Не използвайте кето диетата като възможност да ядете толкова пържоли и сланина, колкото искате, а имайте предвид, че основният ви фокус върху е консумацията на здравословни мазнини (авокадо, зехтин, орехови масла).

7. Пазите йо-йо кето диета.

Нека бъдем честни: кето диетата наистина е трудно да се спазва - но ако постоянно правите кето в продължение на няколко дни и след това я отказвате за няколко дни, вероятно няма да постигнете резултатите, които искате.

Това е така, защото тялото ви може да влиза и излиза от кетоза и никога няма да в това състояние достатъчно дълго, за да има някакви резултати. Опитайте се да ограничавате по малко въглехидратите, докато стигнете до тези 20 до 50 грама на ден диапазон. Това може да ви помогне да се придържате към диетата за по-дълъг срок.

8. Не получавате достатъчно витамини от група В.

Витамините от групата B се намират в пълнозърнестите храни, а липсата им може да ви накара да се почувствате уморени, което да ограничи вашата активност и загубата на тегло.

За щастие, все още можете да си набавите изобилие от витамини от група В от храни като месо, яйца и млечни продукти и тъмни, листни зеленчуци като броколи и спанак.

9. Имате прекалено много междинни закуски 

Закуските са страхотни, но ако постоянно хапвате по нещо, няма да постигнете целите си. Опитайте да се ограничите само до една лека закуска на ден и не забравяйте да я добавите към общите калории, които консумирате за деня.

10. Не пиете достатъчно вода.

Разбира се, вероятно пиете малко вода, но ако не е достатъчно, може да спрете всякакви усилия за отслабване. Затова имайте по едно шише вода под ръка и пийте по няколко глътки на всеки 20 минути.



Добави коментар