Прасковата е царицата на летните плодове

222
Прасковата е царицата на летните плодове

Тя е нискокалорична, но сочна и сладка, зареждаща целия ни организъм, хидратира ни, помага ни да се справим и предотвратим неприятната констипация, пази от бръчки и много повече

Прасковата се смята за царицата на летните плодове. Тя е нискокалорична, но сочна и сладка, зареждаща целия ни организъм, хидратира ни, помага ни да се справим и предотвратим неприятната констипация, пази от бръчки и много повече.

Прасковата съдържа 84 мг омега-6 мастни киселини. Никакво нишесте, никакви наситени мазнини и почти никакви белтъчини. От типично растителните нутриенти в нея има 10 мг фитостероли. Помага на дамите да задържат красотата и младостта си, посочва вестник Стандарт.

От витамините най-голямо е количеството на аскорбиновата киселина – 6,6 мг, което се равнява на 11 % от дневните потребности. Витамин С е отличен антиоксидант и подпомага организма ни срещу възпалителни процеси, които могат да възникнат вследствие на свободните радикали или инфекции, които са чести през лятото. Витамин С играе съществена роля за образуването на колаген в кожата, което я поддържа стегната.

В нея има и отговарящите на 11% от дневните ни потребности витамин А и 4% витамин Е, което значи, че се получава един добър комплекс в прасковата за свежа кожа и антиоксидантен ефект. Намират се и други витамини като К – 3%, ниацин (витамин В3) – 4% и пантотенова киселина (витамин В5) – 2%.

Спрямо минералите, най-съществено е присъствието на калий, което обяснява защо прасковата е полезна за кръвното ни налягане – 190 мг, или 5% от дневните нужди. В нея има по малко фосфор, магнезий, мед, манган, калций, цинк и дори желязо.

Добави коментар