Ползите от есенните плодове и зеленчуци

148
Ползите от есенните плодове и зеленчуци

Време е да се погрижим за имунитета

Есента започва да се усеща с пълна сила, макар и по дърветата още да има зелени листа. Налице са всички останали симптоми – застудяване, проливни дъждове и, разбира се, настинки. Срещу последното, което пък е следствие на първите две, е задължително да взимаме превантивни мерки. А какви са те? Естествено, че плодове и зеленчуци. Но не каквито и да е, ами единствено и само сезонни.

Стига вече с прасковите, стига с краставиците и доматите. Време е за нещо по-есенно. Време е за ябълки, грозде, круши, тиква, цвекло и карфиол. Преди това обаче се запознайте с положителните действия на някои от тях, пише kulinar.bg.

Ябълките



Ако има плод, с който най-много свързваме есента, то това са ябълките. Цветовете им – червени, оранжеви и жълти, ни привличат изключително много. Затова, когато ги видим на пазара, веднага се спираме и започваме да избираме най-хубавите ябълки.

Да, но вида и вкуса на този плод не са единствените му плюсове. Най-важната характеристика на ябълките са полезните им свойства. Те са богати на антиоксиданти и съдържат голямо количество витамин С, който, както знаем, помага за укрепване на имунната система. А точно от това имаме нужда през този сезон.

Консумацията на ябълки също така намалява риска от рак. Не трябва да забравяме, че плода е наистина богат на пектин, който намалява и шансовете за сърдечно-съдови заболявания.

Тиква



Нищо друго не ни напомня за есента така, както тиквата. Заменят ли дините по улицата с купища тиква, значи листата от дърветата са започнали да падат, а настинките са в разгара си. Затова се нуждаем от нещо наистина полезно.

Тиквите са отличен източник на витамин А, който подобрява зрението, на фитостероли, които намаляват лошия холестерол, както и на бета-каротин, който помага за за защита срещу свободните радикали.

Цвекло



През есента, а и през зимата, цвеклото е задължително. Независимо под каква форма се приема – на сок, печено, варено или в салата, то е незаменим източник на фитонутриенти, антиоксиданти и противовъзпалителни вещества. Цвеклото също така е добър източник на фолиева киселина, калий и магнезий.

Круши



Крушите правят всяка рецепта вкусна, хранителна и много полезна. Плодът е добър източник на фибри, което помага да се поддържат нормални нива на кръвната захар и по-нисък холестерол.

Крушите също така осигуряват антиоксидантния витамин C, мед (който може да помогне за предотвратяване срещу някои видове рак), и бор, хранително вещество, което помага на тялото да запази калция.



Добави коментар