Полезните храни

47
Полезните храни

Как подобряват здравето ни?

Всеки човек дели храните на любими и такива, които избягва. И обикновено не се замисляме дали те съдържат необходимите за организма елементи. Много храни, богати на витамини и други полезни вещества, могат да бъдат прекрасни природни алтернативи на средствата за засилване на имунитета и предпазването от различни заболявания.

Например - за нормализиране на храносмилането е препоръчително да се употребяват ябълки, банани, сливи и картофи. Ако често имате проблеми, свързани с храносмилателната система, задължително трябва поне веднъж дневно да приемате течна храна и да пиете чай от мента или лайка.

Сърдечно-съдовите заболявания се предотвратяват с помощта на портокалите, грейпфрута, чесъна, морковите и бобовите растения. Какаото, шоколадът и сьомгата намаляват т.нар. “лош” (LDL) холестерол от организма. Соковете от портокал и грейпфрут, а също така и чесънът, добавен към салатата, спомагат за понижаване на кръвното налягане.



Върху опорно-двигателната система положително влияе лимонът – той укрепва съединителната тъкан и костите, съветва zdrave.bg. Лимонът и зехтинът защитават организма от инфекции. Ягодите намаляват вредното действие на вирусите, а киселото мляко и чесънът поддържат имунитета.

Портокалите и сладкият пипер отслабват астматичните прояви. Карфиолът способства за намаляване на теглото, защото много успешно спомага за извеждане на шлаката от организма.

Морковите, боровинките и зеленият чай подобряват зрението. Морковите са прекрасен антиоксидант, който предпазва организма от негативното въздействие на околната среда.



Лукът и цитрусовите плодове ще подобрят състоянието при настинка. Чаят, кафето и ментата са добри обезболяващи средства.

Алкохолното натравяне ще премахнат кафето с лимон, портокаловият или доматен сок. Заменете захарта с мед, който е по-полезен и няма да лиши организма от необходимата му глюкоза.

С помощта на някои продукти можете да коригирате дори емоционалното си състояние. Крушата, зеленият лук, магданозът и медът са своеобразни природни антиоксиданти, които ще подобрят настроението ви. Положителни емоции и оптимизъм могат да създадат ягодите, малините, вишните.



Лимонът и кафето премахват стреса и умората, а сиренето, млякото и яйцата увеличават работоспособността. Медът и топлото мляко ще ви помогнат да победите безсънието.

В пълнозърнестия хляб, карфиола и фурмите се съдържа така важният за нормалния сън хормон мелатонин. А ако ви се налага да спите кратко, но, разбира се, искате да се наспите добре, яжте лимон – с чай или само с мед.

Месните и рибни ястия, яйцата и млечните продукти, които са богати на белтъчини, ще ви заредят с необходимата бодрост и енергия. За концентрация на вниманието ще ви помогнат бананите и ананасите.



Добави коментар