Полезни за фигурата...

54
Полезни за фигурата...

десерти

Любимата тема за сладкото и това колко по-красив прави живота. Лишаването на организма не е най-доброто решение, затова намерихме кои десерти няма да ви изиграят лоша шега с килограмите, ако си ги похапвате редовно. Ето четири от тях, представени от woman.bg.

Мед



По калорийност той е сравним със захарта, но за разлика от нея, съдържа много полезни вещества – витамини и аминокиселини. А също и ферменти, които помагат за по-добро храносмилане.

Медът е прекрасно средство за ефективно очистване на черния дроб. А от състоянието на този орган зависи самочувствието и състоянието на кожата. Така че е необходимо да го включите в неголеми количества в менюто си, но внимателно, защото понякога предизвиква алергични реакции.

Сушени плодове



Сушени фурми вместо бонбони или стафиди – вместо шоколад. Освен внушителното съдържание на полезни вещества, които помагат за борбата с анемия и слабост, тези сушени плодове притежават и леко слабително действие. Тоест стимулират обмяната на веществата, помагат да се изведат от организма излишните количества вода и да се очисти стомахът.

Мармалад



Още един десерт, който е основан на желиращите свойства на пектина. Мармаладът приготвят от добре сварени плодове. Можете и сами да си направите, като използвате кафява захар.

Халва



Този източен десерт е сладък и ужасно калориен – тогава ще попитате къде точно е ползата за организма от него. Но ако внимателно разгледате състава на халвата – тя се приготвя от смлени семена сусам или слънчогледови семки с мед и ядки. Яденето на халва може да се съпостави с това на мед и орехи – вкусно и полезно, основното обаче е да спазвате нормата.

Кога да ядем сладко

Най-подходящото време е пълната половина на деня и обяда – тогава всички получени от сладостите калории се изгарят без остатък. Обикновено нивото на глюкоза пада след четири часа - в това време може да попълните запасите със сладко, но само ако след това ви предстои достатъчно натоварване, за да изгорите остатъчните калории.



Добави коментар