Полезната закуска лекува

1455
Полезната закуска лекува

Тя събужда тялото и метаболизма и ни дава енергия

Според редица специалисти закуската е най-важното и основно хранене за деня. Тя събужда тялото и метаболизма и ни дава енергия. Липсата на закуска изкарва от равновесие обмяната на веществата и затормозява мозъчната работа. Има обаче храни, които ще ни накарат да се почувстваме заредени и свежи, и други, които ще предизвикат тежест и дори ленивост.

Препоръката на експертите е закуската да доставя около 25% от общата калорийна стойност, а за здравословен (физиологичен) се счита три-, четири- и петкратен режим на приемане на храната през деня, което съответства на циркадиалния ритъм („биологичен часовник”) на стомашно-чревния ни тракт. Според изследвания, направени в САЩ и някои страни от Европа, редовното хранене сутрин намалява риска от развиване на диабет, регулира нивото на холестерола и дори предпазва от сърдечен удар.

Киселото мляко е изключително подходяща закуска, която ще ни зареди с много енергия, защото съдържа до 18 г протеини в 200 г мляко. Освен това една порция ни доставя само 100 калории. Ако го поръсим с бадеми и богати на фибри плодове, киселото мляко ще ни засити за дълго.

Дори ако рано сутринта не ви се яде, организмът ви изпитва нужда от белтъчини и въглехидрати, за да получи енергия и сила.э Пълнозърнестият хляб е отличен източник на „бавни” въглехидрати. Почти всяка каша - овесена, от елда, ечемик, ориз, с мляко или вода е добър избор за закуска. Порция от 300 г може да осигури енергия за четири часа, а и съдържа много полезни вещества. Много полезни са и белтъчини в яйцата, изварата и чистото пушеко месо.

Вредни комбинации - не яжте диня и пъпеш с други храни

Ежедневно консумираме храни, които не е редно да бъдат смесвани. Познаването на храносмилателния процес е накарало много здравни специалисти да препоръчват правилно комбиниране на храните.

Едно от основните правила е, че не трябва да се приемат концентрирани протеинови и концентрирани въглехидратни храни на едно и също хранене. Това означава да не ядете ядки, месо, яйца, сирене и други протеинови храни едновременно с хляб, зърнени храни, картофи, сладки плодове, кейкове и т. н. Захарта до голяма степен възпрепятства отделянето на стомашен сок и определено забавя храносмилането, а ако се приема в големи количества, може да потисне стомашната активност.

Дините и различните видове пъпеши винаги трябва да се консумират самостоятелно. Това вероятно се дължи на бързината, с която те се смилат.

Не комбинирайте мазнини и протеини. Това означава да не използвате сметана, масло, олио с месо, яйца, сирене, ядки и т. н. Мазнините потискат действието на стомашните жлези, като забавят отделянето на стомашни сокове и пречат на отделянето на правилните стомашни сокове за месо, ядки, яйца и др. протеини. мазнините могат да намалят изцяло стомашния тонус повече от 50%.

Избягвайте пушените меса и сирена

Пушените меса, сирена и кашкавали са много вкусни, но са изключително вредни, обясняват специалисти по храненето. Те са бъкани с консерванти, оцветители и Е-та.Освен това крайно вредно е да започнете деня си с такова меню - те са пълни с изкуствени добавки и са претъпкани със сол.

Въпреки че това не пречи на много заведения в световен мащаб да насърчават традиционната закуска с шунка и яйца. Ако не можете да си представите живота си без един килограм шунка или консерва с месо, изяжте ги за обяд, заедно с голямо количество зелена салата.

Тук се налага едно уточнение - не трябва закуската да се състои само от една чаша пресен сок. Ако преди това сте изяли една купичка с овесена каша или извара, сокът е приемлив избор. Но пресният сок на гладно е много лоша идея. Той може бързо да увреди лигавицата на стомаха и в по-напреднала възраст да доведе до развитието на гастрит.



Добави коментар