Подсили храносмилането

81
Подсили храносмилането

С кисело зеле и джинджифил

Киселото зеле подпомага храносмилането. То не е български патент. Оказа се, че в корейската кухня съществува традиционно ястие – кимчи, което представлява ферментирало зеле и други зеленчуци, като чушки и моркови, и много подправки.

Ферментиралото зеле съдържа куп полезни за чревната флора бактерии, които улесняват преработката на храната. То се препоръчва от световно известниядиетолог Касандра Барнс като средство срещу подуване на корема и подобряване на перисталтиката на червата. Действието му е още по-ефикасно, ако се подправи с джинджифил и лют червен пипер.

Любимият на българите чесън също е включен в този списък. Ароматният зеленчук притежава силни антибактериални и противогъбични свойства. Все още екзотичният за нашата трапеза артишок е богат на фибри, което го прави много добро средство за подпомагане на работата на стомаха и червата.

Джинджифилът е верен съюзник в борбата срещу подутия корем. Той стимулира производството на стомашна киселина и храносмилателни сокове, кото транспортират храната през червата. Може да помогне и за облекчаване на гаденето. Подправката може да се използва в яхнии, супи и салати, но „златната“ рецепта си остава тази за чай с джинджифил.



Касандра Барнс препоръчва и супа мисо. Традиционната японска супа съдържа естествени полезни микроорганизми, тъй като е съставена от бульон от зеленчуци или риба. Добре познатите овесени ядки са великолепно средство за правилното функциониране на чревната система. Фибрите са задължителни за общото благоприятно състояние на организма, но е добре да се избягват пшеничните трици, които могат да бъдат доста тежки.

Ябълковият оцет помага при симптоми на лошо храносмилане, газове и гадене. Една лъжица от него балансира киселинността в стомаха и подпомага метаболизма. За плосък корем помага и бульонът от кости. За целта трябва да варите остатъците от животински кости в продължение на 8-12 часа. След този процес ще разполагате с питателна супа, съдържаща ценни минерали и желатин.

Желатинът е много полезен за червата и контрола на стомашната киселинност. И накрая, но не на последно място, топдиетологът препоръчва тиквените семена. Те са мощен стимулатор на червата. Още от древността суровите тиквени семки се използват като традиционно лекарство срещу паразити.



Добави коментар