Питиета, които ни правят умни

113
Питиета, които ни правят умни

Нахранете мозъка си с тях

Храната е най-важният елемент за здравето, но напитките също са полезни. Ако има моменти, в които не може да си спомните къде сте оставили ключовете или пък не сте запомнили една фраза, сигурно е време да нахраните мозъка с някоя от тези пет напитки. Те помагат за подобряването на паметта.

Една чаша вино след обяд влияе положително на организма. Освен че подпомага циркулацията на кръвта, намалява стреса, червеното вино влияе и на мозъчните клетки, които получават приток на кислород. Така се изостря способността за разсъждаване и се подобрява паметта.



Въпреки че кафето вече минава в традиция, без която не можем, тази напитка е превъзходен антиоксидант. Кофеинът, като основна съставка на кафето, може да подсили краткотрайното помнене. Една до две чаши, максимално три на ден, намалява риска от Алцхаймер, диабет и сърдечни болести.



Тъмночервеният сок от цвеклото е много хранително. Чаша сок от червено цвекло на ден подобрява циркулацията и пази сърдечносъдовата система. Цвеклото помага и за намаляването на високото кръвно налягане и увеличава притока на кръв в мозъка. А това помага за по-добрата памет.



Всички онези, които не пият кафе, своята доза памет могат да набавят с чая. Доказано е, че кофеинът, който се намира в черния, зеления и белия чай, стимулира мозъка, като увеличава паметта, концентрацията и мотивацията.



От край време ябълката е известна като здравословен плод и е доказано, че помага за добрата памет. Ябълковият сок увеличава производството на ацетилколин в мозъка, което е резултат за добра памет. Две-три чаши ябълков сок дневно намаляват риска от загуба на памет, съветва БГНЕС.



Добави коментар